בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חברה וקהילה

הקהילה המונטסורית בבת ים

  1. ראשי
  2. חברה וקהילה
  3. הקהילה המונטסורית בבת ים

הקהילה המונטסורית בבת ים החלה להתגבש בתחילת שנת 2019 ע"י קבוצת אימהות מבת ים שרצו לייצר אלטרנטיבה חינוכית בעיר. במקביל להקמת המסגרות המונטסוריות (מעון, גן, ביה"ס) הקהילה המונטסורית בעיר התגבשה וגדלה.
חברי הקהילה הם אנשים שמתחברים לגישת החינוך המונטסורית ולעקרונות שלה, אשר מעוניינים לקחת חלק בפעילויות גיבוש לקהילה, הטבות ייחודיות, השתתפות במסגרות החינוך העירוניות של הקהילה.
לאורך השנה ישנם מפגשי קהילה בגינות, לצד מפגשים ייעודיים עם תוכן מונטסורי, מפגשי הורה-ילד, הרצאות ועוד. כל הפעילות נעשית בתמיכה של חטיבת קהילה בעיריית בת ים.

איך מצטרפים לקהילה?

 מוזמנים לבקר גם בפייסבוק שלנו- לחצו כאן

 

 בווטסאפ- לחצו כאן

 

וגם בפלטפורמה העירונית החדשה- לחצו כאן

 

מי זו מונטסורי...?

הרופאה הראשונה באיטליה, מריה מונטסורי, פיתחה שיטות חינוכיות חדשניות המבוססות על הדרך שבה ילדים רוכשים ידע ומיומנויות באופן טבעי.

 באמצעות התצפיות והניתוח המדעיים שלה, גילתה ד"ר מונטסורי שלילדים יש רצון מולד לחקור את הסביבה ולהבין את העולם. היא גם גילתה שילדים לומדים בצורה היעילה ביותר על ידי למידה מוקדמת בסביבה שבה הם מרגישים נתמכים ובטוחים.

פילוסופיית מונטסורי מעודדת מערכת יחסים נוחה ופרודוקטיבית בין ילדים, מוריהם והוריהם. מריה באמת הקדימה את זמנה תוך אמונה שילדים הם העתיד שלנו ושיש להעצים אותם כדי שיגדלו להיות מבוגרים אחראיים, שלווים ובעלי תושייה שייצרו עולם טוב יותר לכולם.

 

הגישה המונטסורית על קצה המזלג:

1. כבוד לילד- התייחסות לילד.ה כאל אדם אינדיבידואלי בעל מערכת של צרכים ורצונות משל עצמו.ה.

2. חופש הבחירה- מתוך חופש הבחירה המוענק לילד.ה הוא לומד להקשיב לרצונות, ליכולות ולתחומי העניין שלו.ה.

3. עצמאות ואמונה בכוחו של הילד- "עזור לי לעשות זאת בעצמי" - הגישה המונטסורית משלבת הרבה כישורי חיים מתוך אמונה שתוך ניסוי וטעייה ופתרון בעיות ילדים גדלים להיות בעלי בטחון ודימוי עצמי גבוה.

4. המוח הסופג (0-6)- על פי מחקריה של מריה מונטסורי, ילדים מגיל לידה עד גיל שש סופגים את הידע שלהם מהסביבה וכך צוברים ידע בכל התחומים

5. תקופת הרגישות- במהלך ההתפתחות של הילד.ה יש תקופות רגישות, בהן יש דחף ועניין בתחומים מסויימים; לכל ילד.ה נתאים את הכלים שמנצלים את חלון ההזדמנויות שנפתח לטובת ספיגה של ידע חדש על העולם

6. הסביבה המונטסורית- הסביבה של הכיתה המונטסורית היא למעשה "המדריך הנוסף" - היא מאפשרת תנועה ללא הגבלה, גישה לכל מה שילד.ה עלול.ה להזדקק לו במהלך היום ללא תלות באחרים. הסביבה תאפשר לילד ללמוד ולחקור את העולם בעצמו.

7. פיתוח מוטוריעל ידי שליטה מצויינת בגופו.ה, הילד.ה מפתח.ת עצמאות. פיתוח המוטוריקה נעשה בהדרגה, כך משתפרות היכולות ללא תסכולים שגורמים להימנעות.

8. דמות המחנך- בגישה המונטסורית אין מורה או מחנכ.ת, אלא יש מדריכ.ה. תפקידו.ה הוא לארגן את הסביבה ולהדגים את התרגילים, אך לא "ללמד" - הלימוד חייב לבוא מהילד.ה.

9. למידה עצמאית- העיקרון הזה טמון ברצון הפנימי שיש לכל אדם להרגיש שיש לו תכלית; כולם נולדים עם רצון טבעי ללמוד.

10. אביזרי למידה מונטסוריים- מונטסורי האמינה כי על מנת ללמוד לבצע פעולה מסויימת יש לבודד אותה לתכונות בודדות - כשנרשמת הצלחה בפעולות הקטנות הדבר השלם יבוא לילד.ה בטבעיות


המשכיות בית-מסגרת חינוכית:
מתוך ההבנה שצריכה להתקיים שפה משותפת בין המסגרת החינוכית למסגרת הבית, מובילי הקהילה המונטסורית בבת ים מנגישים מידע להורים באמצעות סדנאות, הרצאות ומפגשים. הרצף ממשיך גם באמצעות עקביות במסרים הנלמדים במסגרות החינוכיות- אנו שומרים על עצמינו, על האחרים ועל הסביבה.

 

להעשרה נוספת- תמצאו את רשימת המומלצים שלנו כאן:
https://www.coing.co/BatYam_Kehilot/52324

 

מידע על מסגרות החינוך המונטסוריות בבת ים:

בת ים הינה בין הערים היחידות בישראל המקיימות רצף חינוכי מונטסורי ציבורי- מעון, גן, ביהס.
גן העיריה המונטסורי הראשון בבת ים נפתח בספטמבר 2020 בהובלה של ראש העיר, מחזיק תיק החינוך ואגף חינוך. המעון המונטסורי העירוני נפתח תחת החברה לתרבות בת ים.

 

1. מעון מונטסורי- לחצו כאן

2. גני עיריה מונטסוריים- לחצו כאן

3. כתה מונטסורית- לחצו כאן


צפו בסרטון בעמוד הפייסבוק של הקהילה המונטסורית בעיר >> לחצו כאן