בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
שירות לתושב/ת

התגוננות בעת ירי טילים

  1. ראשי
  2. שירות לתושב
  3. התגוננות בעת ירי טילים

התגוננות בעת ירי טילים


בבת ים הזמן הנדרש לכניסה למרחב מוגן מתחילת השמעת ההתרעה הוא דקה וחצי, ובמהלכו יש להיכנס למקום 'הכי מוגן שיש', סביר להניח שעבור רובנו לא מדובר במקלט תיקני, ולכן יש לבחור מראש מהו המקום הזה. הוא יכול להיות חדר פנימי בבית או בחדר המדרגות, מומלץ להיעזר בהנחיות פיקוד העורף לבחירת המרחב המוגן לפי ההגדרה של 'הכי מוגן שיש'.
הנחיות לבחירת מרחב מוגן ולהכנות נוספות - לחץ

מדיניות המיגון במדינת ישראל השתנתה במשך השנים, בתחילה נבנו מקלטים ציבוריים, לאחר מכן מקלטים פרטיים משותפים בכל בניין לאחר מכן -לתקופה קצרה בלבד- בכל קומה (ממ"ק), וכיום ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) בכל דירה חדשה או 'שיפור מיגון' שמשמעותו תוספת מיגון לאחד מחדרי הדירה ההופך אותו למרחב מוגן.
לאור זאת נמצא בבת ים מקלטים ציבוריים דווקא בשכונות ישנות יותר בהם בבתים רבים אין מקלטים תקניים, ולרוב לא נספיק להיכנס אליהם בתוך דקה וחצי. מקלטים אלו משולטים באופן בולט וכן הותקנו שלטי הכוונה אליהם ברדיוס
של מאות מטרים, וזאת מכיוון שסביר שנשתמש בהם במידה וההתרעה תושמע כשאנו ברחוב.
חשוב לדעת שחלק מהמקלטים האלו נמצאים בשימוש של עמותות שונות, זהו שימוש שמומלץ ע"י פיקוד העורף, נעשה כחוק, ודווקא תורם לכשירות המקלטים, במקרה חירום המשתמשים מחויבים לפנות ציוד ולקלוט תושבים בעת התרעה.
בכל מוסד חינוכי בבת ים מוגדרים מרחבי 'הכי מוגן שיש', וכן תכנית מילוט המתאימה לכמות התלמידים, למרחק מהמקלט ולזמן שלוקח להגיע אליו, תכנית זו מתורגלת מספר פעמים בשנה.
שימו לב שכאשר מופעלת התרעה על ירי טילים היא מוגדרת לפי אזורי התגוננות שמסומנים ע"י מספרים. אזור ההתגוננות של בת ים הוא 165 ויש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף לגבי אזור זה בלבד.

ההתרעה תושמע במערכות ההתרעה הארציות (יש ברחבי בת ים 8 כאלה), צפירות אלו נשמעות היטב מחוץ לבתים, אך סביר שלא תשמעו אותן בתוך הבית בעיקר כאשר החלונות סגורים, והמזגן והטלוויזיה דולקים. ולכן תושמע ההתרעה גם בכלי התקשורת וכן באמצעות הודעות טקסט בטלפונים הסלולאריים בשטח העיר, בכל מקרה מומלץ להוריד למכשירים החכמים את האפליקציה של פיקוד העורף. 
הושמעה התרעה? נכנס כולנו למרחב 'הכי מוגן שיש', במידה ואין כזה ברחוב (בהליכה או בנסיעה) נשכב על הקרקע ונכסה את הראש בעזרת הידיים, נחכה עשר דקות ובמידה ולא ניתנה הנחייה אחרת, נצא ונחזור לשגרה. 
במידה ונפלו לידנו חלקים מרקטה או טיל לא ניגע בהם- נודיע למשטרה, ונאפשר לחבלן לבדוק אם הם מסוכנים.
נזכור שהניסיון מלמד שרוב הנפגעים בעבר לא פעלו עפ"י הנחיות פיקוד העורף, בעוד רבים ניצלו כיוון שפעלו נכון.