בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חינוך

מצטיינים בחינוך

  1. ראשי
  2. חינוך
  3. מצטיינים בחינוך

מצטיינים בחינוך

מערכת החינוך בבת ים מקדמת מצוינות והישגים גבוהים, באמצעות יצירת תוכניות, מגמות ומסגרות לימוד ייחודיות המעצימות את חוזקותיהם של התלמידים ומאפשרות להם להצטיין במגוון רחב של תחומים.

86.3% זכאות לבגרות

גם השנה ממשיכים אחוזי הזכאות לבגרות בעיר להרקיע שחקים, עם נתון של 86.3% - שיא כל הזמנים שנרשם בעיר בת ים. בשנה שעברה (תשע"ו) עמד הנתון על 82.3% ובתשע"ה עמד על 82%. מדובר בפער משמעותי מהממוצע הארצי שעומד על 68.2% בלבד השנה. ללא תלמידי החינוך המיוחד עומד שיעור הזכאות לבגרות בעיר על 89%, הישג חסר תקדים.

מצטיינים גם במתמטיקה

הישג חדש ומרשים למערכת החינוך של בת ים. אחד מכל שישה תלמידים (15%) ניגשו השנה לבחינת בגרות של 5 יחידות במתמטיקה!

שינוי זה הוא תוצר של תוכנית שמובילה עיריית בת ים בשיתוף קרן טראמפ וכי"ח (כל ישראל חברים), הנקראת "להגיע ל-25 מהשורש".

באמצעות התוכנית, שהחלה בשנה"ל תשע"ו (2015), מבקשת מערכת החינוך העירונית  להגדיל את אחוז הניגשים ל- 5 יח"ל במתמטיקה ל- 25% מכלל הנבחנים ולהכפיל את כמות המורים למתמטיקה בעיר. 

בתמונה: הכשרת מורים במתמטיקה

310 תלמידי תיכון  מצטיינים בהתנדבות לשנת תשע"ח

310 תלמידי כיתות יא' – יב' קיבלו תעודת הצטיינות על פעילותם הראויה להערכה במסגרת תוכנית ההתנדבות "התפתחות אישית ומעורבות חברתית".

המצטיינים, שמגיעים מכל בתי הספר התיכונים בעיר, נבחרו בזכות השקעתם הגדולה בפעילות ההתנדבותית, הרבה מעבר לשעות הנדרשות במסגרת תוכנית הלימודים. השנה  ניתן לראשונה מענק הצטיינות בסך 500 ₪, אותו העניקו אביגדור וסוזן קולטון, הוריו של הטייס רס"ן אורי קולטון ז"ל.

41 תלמידי יסודי זכו באות הפעיל המצטיין לשנת תשע"ח

41 תלמידים מכל בתי הספר היסודיים בעיר זכו לראשונה באות הפעיל המצטיין על התנדבותם ותרומתם הרבה לקהילה. התלמידים, מכיתות ה'-ו', נבחרו על ידי ועדה  לאחר שהצטיינו בפעילות התנדבותית לאורך כל השנה. בין הזוכים: סיוע לילדים טרם עלייתם לכיתה א', חלוקת מזון ובגדים למעוטי יכולת, חשיפת ילדים לספרים, קייטנה בזמן חגים וחופשות, התנדבות בארגון לתת ובארגון עזר מציון ועוד ועוד

מיצ"ב אקלים קובע: תלמידי בת ים מרוצים

80% מתלמידי בת ים דיווחו במבדקי מיצ"ב אקלים על תחושה חיובית כלפי בית הספר לעומת הנתון הארצי שעומד על 72% בלבד.

עוד עולה מהמבדקים שביצע משרד החינוך בקרב כיתות כיתות ה'-ו' ו – ז'-ט':

· 80% מתלמידי בת ים סבורים כי בית הספר בו הם לומדים מעודד מוטיבציה וסקרנות בקרב התלמידים, לעומת 68% ברשויות האחרות.

· 73% מתלמידי העיר ציינו כי ההוראה היא מעניינת וברורה, פער 16% לעומת הנתון הארצי שעומד על 57% בלבד.

· 84% מהם סבורים כי בית הספר משקיע בקידום סובלנות כלפי האחר והשונה, זאת לעומת הנתון הארצי העומד על 78%.

פרסי חינוך ואותות הצטיינות

אלו הן אותות הצטיינות לבתי הספר של בת ים בשנת הלימודים תשע"ח:

· בית הספר 'הרצל' בבת ים, המתמחה במדעים ובריאות הגוף, זכה בפרס החינוך הגופני הארצי "מקדם בריאות מתמיד". הפרס הוענק כאות הוקרה והערכה לקהילת בית הספר בכלל ולמורים לחינוך הגופני בפרט, על קידום החינוך הגופני ועידוד התלמידים ובני משפחותיהם לשמירה על אורח חיים בריא.

· תיכון 'המר דרכא' הוא בין התיכונים היחידים בארץ עם 100% זכאות לבגרות בשנת הלימודים תשע"ז.

· תלמידי בית הספר 'ירושלים' בבת ים נבחרו לייצג את תלמידי ישראל ולקיים שיחה עם סמנכ"ל החינוך של מייקרוסופט העולמית,  אנתוני סאלסיטו.

· תלמידי בית הספר 'דוד אלעזר', חברי נבחרת בית ספר לחינוך וספורט ימי זכו במקום הראשון באליפות בתי הספר הארצית בשייט מפרשיות

· תלמידי בית הספר 'ראשונים', משה בלפונטה ואביב דיין, הם זוכי המקום הראשון בחידון העירוני למורשת וזהות יהודית שנערך בפעם ה-12 ברציפות.  במקום השני זכו ליאל ויבורד ואליאור לחיאני מבית הספר 'נחשונים' ובמקום השלישי - רון קילזי ותמר קלמן מבית הספר 'יצחק שדה'.

· הנבחרת של 'רמות' זכתה במקום ראשון ארצי בחידון "מתמטיקה לכולן" של התוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית".

· הנבחרת של 'אורט מלטון' זכתה במקום ראשון אזורי בחידון "מתמטיקה לכולן" של התוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית".

· הנבחרת של 'תיכון חדש דרכא' זכתה באליפות מחוז ת"א בכדורעף בכתות י-יב.

· בית ספר הממלכתי-דתי 'ציפורי' בבת ים זכה בפרס הצטיינות מטעם משרד החינוך על השתתפותו בפרויקטים למען הקהילה.

· שישה בני נוער מבת ים זכו באות שר החינוך לנוער מתנדב ע"ש אלעד ריבן ז"ל, על פועלם והתנדבותם למען הקהילה. זוכת אות ההצטיינות הרשותית במחוז תל אביב היתה גם מהעיר בת ים, ושמה רעות בן אריה מבית הספר 'יעד', על התנדבותה בתנועת הנוער "הצופים" .

· גננת ותלמידה ממערכת החינוך בעיר זכו בפרס הוקרה לרגל 70 שנות עצמאות לישראל. השתיים, מירית קומר, גננת גן 'נחל', ורעות בן-אריה מתיכון 'יעד', קיבלו יחד עם 70 אנשי חינוך ו- 70 תלמידים את האות, בטקס שנערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר החינוך נפתלי בנט.

· במסגרת 'תחרות יזמות נוער למען הקהילה' זכה בית הספר אורט 'רמת יוסף' במקום האשון על פיתוח  אפלייקצית teenajob  באמצעותה יוכלו בני נוער למצוא עבודה שתואמת את התנאים שלהם ואת הציפיות שלהם. במקום השני זכה 'אורט מלטון' בפרויקט "שמים סוף לצחוק: מערך עידוד התנהגות מכבדת בין בני הנוער והמקום שלישי ניתן לבית הספר 'חשמונאים' על פרויקט "יום כיף לניצולי שואה".

· 9 שחייני מגמת החינוך גופני של מקיף 'רמות' מכיתות ח׳- יב׳ זכו במקום הראשון באליפות החורף של ישראל לשחייה יחד עם חבריהם מאגודת הפועל בת-ים. התלמידים חזרו מהתחרות עם 19 מדליות קבוצתיות, 8 אישיות, 11 שיאי ישראל לגילאי 12-15, גביע הצטיינות לשחיינית מצטיינת ולקינוח - קריטריונים לנבחרת ישראל.