בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
מידע כללי

אגף ההכנסות - ארנונה

מידע בעניין ארנונה כללית

הארנונה הכללית הינה מס המוטל על ידי העירייה על פי חוק. הארנונה הכללית מוטלת על ה"מחזיק" בנכס, קרי - אדם המחזיק למעשה בנכס והוא בעל הנכס או שוכרו או מחזיק בו בכל אופן אחר ; אדם הגר בבית מלון או בפנסיון אינו נחשב כ"מחזיק" לצורכי הארנונה.

מועצת העירייה מטילה את הארנונה הכללית לשנת הכספים במסגרת צו הארנונה, מתוקף הסמכות המוקנית לה בחוק הסדרים במשק המדינה.

ע"פ פקודת העיריות (נוסח חדש) וחוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי תקציב), התשנ"ג - 1992, יהיו שיעורי הארנונה לשנת 2017 כפי שהיו בשנת 2016 בתוספת העדכון הקבוע בחוק בשיעור 1.77%.

אופן תשלום הארנונה: את הארנונה אפשר לשלם באחת משתי הדרכים הבאות: תשלום מראש עבור כל השנה, או בשישה תשלומים דו חודשיים באמצעות חשבון תקופתי.

הנחה למשלמים מיסים מראש: תושב המשלם את כל החיוב השנתי בארנונה הכללית עד 31.1.2017 יהנה מהנחה בשיעור של 2%. תשלום זה אין בו כדי לפטור את המשלמים מראש מתשלום תוספת לארנונה שתאושר כחוק.תשלום באמצעות חשבון תקופתי: בשישה תשלומים דו חודשיים במועדים: 1.1.2017, 1.3.2017, 1.5.2017, 1.7.2017, 1.9.2017, 1.11.2017. סכומי התשלומים הדו חודשיים יישאו הצמדה כחוק. תשלום לאחר המועד המפורט בחשבון יגרור חיוב נוסף של הפרשי הצמדה וריבית.

תשלום תקופתי בהוראת קבע: ניתן לשלם את החשבון התקופתי באמצעות הוראת קבע (הרשאה לחיוב חשבון בנק / הרשאה לחיוב כרטיס אשראי). לבעלי הוראת קבע ינוכה הסכום מהחשבון בשני תשלומים חודשיים שווים, בכל 13 בחודש.

תשלומי פיגורים: תשלום ארנונה שלא שולם במועד שנקבע לתשלום, ישולם בתוספת תשלומי פיגורים. תשלומי פיגורים יהיו בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן ובתוספת ריבית של 0.50% לחודש.


מידע בעניין סקר נכסים בתחום השיפוט של עיריית בת-ים

בהתאם להוראת משרד הפנים, מחוייבת עיריית בת-ים, ככל הרשויות המקומיות בישראל, לבצע מדידות לאימות נתוני הנכסים בעיר. בימים אלה עורכת העירייה סקר נכסים שבתחום שיפוטה, והודעות תיקון שומה מפורטות יחד עם תשריטי המדידה נשלחות לתושבים שבנכסיהם בוצעה מדידה. ככל שנערך סקר בנכס - השטח הרשום בחשבון זה הינו שטח הנכס שנמדד במסגרת הסקר, וכמפורט בתשריט המדידה שנשלח. השגה על ממצאי המדידה ניתן להגיש בהתאם להנחיות שבהודעת תיקון השומה שנשלחה. למידע נוסף ובירורים ניתן לפנות למשרדי אגף ההכנסות בשעות קבלת קהל, או באמצעות פניה בכתב.
אם בעקבות המדידה ימצא שחלה הפחתה בחיוב הארנונה, יזוכה חשבונכם בהתאם בחשבון התקופתי הנוכחי, או בחשבון התקופתי הבא. הזיכוי יחושב מחודש מאי 2012, או מיום רישומכם כמחזיקים בנכס, לפי המאוחר מבין השניים.
אם בעקבות המדידה ימצא שחלה הגדלה בחיוב הארנונה, והארנונה השנתית שולמה על ידכם מראש, החיוב בגין ההפרש שבין החיוב השנתי המקורי לבין החיוב בעקבות המדידה מפורט בשובר התזכורת/דרישה המצורף בזה או יפורט בשובר התזכורת הבא.

השגה על הארנונה

על קביעת ארנונה כללית ניתן להגיש השגה בפני מנהל הארנונה תוך 90 יום ולא יאוחר מיום 31.3.2017. מנהל הארנונה ישיב תוך 60 יום על ההגשגה ועל תשובתו ניתן להגיש ערר תוך 30 יום לועדת ערר. השגה ניתן להגיש במקרים הבאים: 1. טעות באזור הנכס, בשטח הנכס, סוגו והשמוש בו. 2. החייב אינו מחזיק בנכס. להשגה על שטח הנכס יש לצרף תשריט מדידה של מודד מוסמך, שמדד את שטח הנכס ברוטו בהתאם לצו המיסים של עיריית בת-ים.

שינוי מחזיק בנכס

בהתאם לחוק החובה לתשלום הארנונה חלה על המחזיק בנכס. לחילופי מחזיקים בנכס יש לפעול כמפורט להלן:
1. למסור הודעה בכתב לעירייה על כל שינוי של מחזיק בנכס.
2. לצרף הסכם מכירה או שכירות של הנכס (לתקופה של 12 חודשים לפחות).
3. לצרף תשלום של תעודת זהות או תעודת התאגדות של המחזיק החדש.
4. לציין את מספר חשבון הארנונה או מספר הנכס בעירייה, כתובת למשלוח דואר, כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון.
5. השינוי יחול אך ורק ממועד קבלת ההודעה בצרוף האמור לעיל בכתב באגף הכנסות.

אישור לרשם מקרקעין (טאבו)

קבלת אישור עירייה לרשם המקרקעין (טאבו) מותנה בביצוע המפורט להלן:
1. מסירת הסכם מכירה/קניה/העברה ללא תמורה.
2. מסירת נסח היסטורי מאת רשם מקרקעין (טאבו).
3. תשלום של כל החובות לעירייה בגין הנכס.
4. מסירת פרטי הכתובת החדשה של המוכרים.
5. תשלום אגרה.

נכס ריק

ביטול ארנונה כללית עבור נכס ריק הוא חד פעמי וניתן לצבירה של עד שישה חודשים לכל היותר, ובתנאי שהנכס עמד ריק לתקופה של לא פחות מחודש ימים. אישור פטור מתשלום ארנונה עבור נכס ריק מותנה בהגשת בקשה בכתב ומראש ע"י בעל הנכס, העדר חובות בגין הנכס וביצוע ביקורת בנכס טרם איכלוסו בפועל.

תשלומים, קבלת קהל וטיפול בפניות

אזרח נכבד! 
התשלומים מתקבלים בכל סניפי הבנקים ובקופת העירייה. שלם במועד והמנע מתשלום הפרשי הצמדה וריבית.

תשלום באמצעות כרטיסי אשראי
בבנקים, בקופת העירייה, באתר האינטרנט www.bat-yam.muni.il, באמצעות טלפון: 03-9411209 או 1-700-50-30-88 (24 שעות ביממה).

 

חדש! ניתן להזמין פגישה טלפונית

לתיאום פגישה טלפונית לחץ כאן

 

פניות בכתב

דואר אלקטרוני: arnona@bat-yam.muni.il
פקס כללי: 03-5558614
פקס סקר נכסים: 03-5558510

בכל פניה בכתב יש לציין מספר חשבון ארנונה (אם יש), כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון ליצירת קשר.

מספרי טלפון

מוקד: 107
מרכזיית העירייה: 03-5558555
סקר נכסים: 03-5558453

מוקד טלפוני לתשלום בכרטיסי אשראי בטלפון: 1-700-50-30-88 או 03-9411209 (24 שעות ביממה).

לטפסים בנושא ארנונה לחצו כאן
לתשלום באתר: לקישור לתשלום ארנונה

לפרטים נוספים: דף ארנונה ראשי

לטלפונים וקבלת קהל לחצו כאן