בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

ראש העיר ביקר במרכז העירוני החדש לחקירות האפידמיולוגיות העצמאיות של עיריית בת-ים: ״מערך התשאולים העירוני שבנינו מהווה יתרון וכלי יעיל במלחמה נגד נגיף הקורונה.״

  1. ראשי
  2. חדשות

12.10.2020

ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט, ביקר היום (יום ב', 12/10) במרכז העירוני לחקירות אפידמיולוגיות שפתחה העירייה. לביקור הצטרפו מנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי וממונה מחוז מרכז במשרד הפנים כרמית פנטון. עם פתיחת המרכז הפכה בת-ים לאחת הרשויות הראשונות שמקבלת מהמדינה את הסמכויות להפעיל מערך תשאולים אפידמיולוגי עצמאי כולל הסמכות לבודד תושבים שנחשפו לחולים במטרה להוריד את רמת התחלואה בעיר.

פתיחת המרכז התאפשרה לאחר שלפני יותא משבוע לאור התפשטות נגיף הקורונה בארץ, ובבת-ים בפרט ראש העיר, צביקה ברוט, ומנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי הנחו את מחלקת הביטחון ושירותי החירום של העירייה להרחיב את המערך החקירות האפידמיולוגיות העצמאיות של העירייה. במסגרת זו, כ-14 עובדי עירייה סיימו הדרכה על ידי אנשי משרד הבריאות ופיקוד העורף, ומצטרפים למערך הבת ימי שיפעל עצמאית ככלי נוסף להורדת התחלואה בעיר. המטרה היא לעצור בנחישות את שרשרת ההדבקה ולבודד את הנדבקים כך שלא ידביקו בנגיף את משפחתם, סביבתם הקרובה וקהילתם. המרכז העירוני לחקירות אפידמיולוגיות העצמאיות פועל בשילוב המערך האפידמיולוגי של משרד הבריאות, וכאמור כעת הורחבו סמכויות של עירייה ותוכל להכניס ע"פ חוק תושבים לבידוד עקב התשאול.

בת-ים היתה אחת הערים הראשונות שלא המתינה לממשלה וכבר בגל הראשון הפעילה מערך עצמאי שביצע תשאולים כל העת, על מנת להביא להורדת התחלואה. הדבר סייע בגל הראשון להפוך את העיר לירוקה וכתוצאה מכך ערים רבות למדו את המודל הבת ימי והפעילו אותו בצורה דומה.

יודגש כי למרות העלייה בתחלואה בכל הארץ, בת ים אינה עיר אדומה כמו חולון, ראשל״צ, נתניה, פתח תקווה, אשדוד, אשקלון וערים רבות נוספות.

ראש העיר בת-ים צביקה ברוט אמר לחוקרים: ״אני גאה לראות את עבודתכם ומודה לכם על עבודתכם החשובה ומצילת החיים שאתם עושים בימים אלו. זוהי הדרך היחידה לעצור את שרשראות ההדבקה, אחריות גדולה מוטלת על כתפיכם ובשם כל העיר אני מאחל הצלחה גדולה. מערך התשאולים העירוני שבנינו מהווה יתרון גדול וכלי יעיל במלחמה נגד נגיף הקורונה״