בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

עירית בת-ים ומערך המתנדבים ביוזמות למען הגיל השלישי בעיר.

  1. ראשי
  2. חדשות

07.10.2020

בעיר הוקם מוקד המבצע שיחות טלפוניות יזומות לאזרחים ותיקים בעיר; המטרה: שמירה על קשר עם אוכלוסיית האזרחים הוותיקים

במקביל, אספו המתנדבים בעיר תרומות מזון בסופרים והחבילות מועברות לקשישים בעיר בהמשך לצרכים שעלו בקשר הטלפוני מהמוקד.

על רקע התפתחות אירוע נגיף הקורונה בישראל, הנחו ראש העיר, צביקה ברוט ומנכ"לית עיריית בת-ים, יודפת אפק-ארזי את חטיבת הקהילה ומנהלת ממריאים בבת-ים, על הקמת מוקד שיחות טלפונים עם אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר על מנת להתעדכן בשלומם ולבדוק האם הם נזקקים לסיוע מיוחד בעקבות ההנחיות החדשות. השיחות הטלפוניות מעובדות לסקר מפורט הממפה את צרכי האזרחים הוותיקים בעיר וע״פ ממצאי הסקר חטיבת קהילה מכינה תוכנית עבודה מפורטת ומתעדכנת לתקופה הנוכחית, שמועד הסיום שלה אינו ידוע. הסקר הטלפוני מבוצע בסיועם של עובדי ומנהלי העירייה, החברה לתרבות פנאי וספורט, ונוער וצעירים מתנדבים רבים שגויסו ידי מנהלת ממריאים ומחלקת הנוער.

במסגרת זאת הוקם חמ"ל קשישים מיוחד עם כ-50 בני נוער ו-10 צעירים אשר מוציאים שיחות טלפון לכ-500 קשישים שאותרו ע"י הרווחה על מנת לשאול לשלומם, להפיג בדידות ולוודא שלא נעשה עוקץ אצל הקשישים. המשימה השנייה של החמ"ל היא להעלות צרכים מהשטח ולהציף אותם לחמ"ל המתנדבים ולסייע לקשישים. עד כה בוצעו 400 שיחות טלפון.

בעקבות הצורך של תושבי העיר ופניות מגורמי רווחה לסלי מזון חניכי מכינת נחל עוז העלו רעיון לפרויקט לאיסוף מזון ממרכזי הקניות בעיר וחלוקה על פי רשימות לתושבי העיר. לפרויקט נרתמו הש"ש של העיר ונעשה שיתוף פעולה יחד עם תנועת הנוער הלאומי -בית"ר לאיסוף המוצרים, ארגון החבילות וחלוקתם. הנוער בעיר אסף תרומות מזון בסופרים. החבילות הועברו לקשישים בעיר. בני הנוער עושים למען הפגת הבדידות של הקשישים ומקלים עליהם את הצורך לצאת בימים אלה של סגר. בזאת בנוסף לבני נוער היוזמים שיחות לקשישים בעיר ובודקים מה שלומם וכיצד ניתן לסייע להם.

במקביל למיזם מבצע האגף לשירותים חברתיים בין השאר באמצעות השירות לאזרח הוותיק ומשפחתו מגוון פעולות בקרב האזרחים הוותיקים בעיר כל העת. העובדים הסוציאליים מתקשרים לתושבים עימם הם בקשר על מנת לבדוק צרכים שונים. כמו כן ניתנו הנחיות לכל רכזי המועדונים להתקשר למשתתפי המועדונים ולראות האם זקוקים לסיוע על מנת להעביר לטיפול מחלקת הרווחה. בנוסף, העובדים במרכז היום מתקשרים לכל המשתתפים שכרגע בביתם בשל סגירת המרכזים ויחד הם מתכננים סל שירותי מותאם על פי חוק הסיעוד והנחיות של משרד הרווחה.

תמונות: מחלקת נוער