בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

מתווה התפילות במהלך הסגר וביום הכיפורים

  1. ראשי
  2. חדשות

25.09.2020

ראש העיר צביקה ברוט לתושבים:״העדיפו תפילות בחוץ ביום הכיפורים. תושבים בסיכון - הישארו בבית.״

בהתאם להחלטת הממשלה, בשעה 14:00 עם כניסתו של הסגר הארצי לתוקף, ייסגרו כל בתי הכנסת בעיר עד לאחר שמחת תורה, בדומה לבתי הכנסת בשאר חלקי הארץ.

עם זאת, במהלך יום הכיפורים יתאפשרו תפילות מצומצמות גם בבתי הכנסת אבל עם עדיפות לתפילות בשטחים פתוחים על פי המתווה הבא:

(1) תפילות בשטח פתוח – קבוצות של עד 20 אנשים, עם הפרדה מוחלטת בין קבוצה לקבוצה, עם עטיית מסיכה לכל אורך התפילה, ושמירת מרחקים.

(2) תפילות בתוך בתי הכנסת במספרים מצומצמים, בדומה למתווה שהיה בראש השנה.

עם זאת, ראש העיר צביקה ברוט קרא לתושבים להעדיף בכל מקרה תפילות באוויר הפתוח, וקרא למבוגרים או לאוכלוסיות בסיכון להישאר בבית, כולל ביום הכיפורים, ולהתפלל ביחידות.
״אנחנו כולנו וודאי נצטער על שביום כיפור לא נוכל להיות כרגיל בבתי הכנסת, אבל כן נשמח מאד כשנזכור שהמהלכים הללו יצילו חיי תושבים. גם הרבנים הצטרפו לקריאה שלי והיא חשובה במיוחד כי מספר הנדבקים צפוי לעלות בימים הקרובים״.

ברוט, יחד עם המשנה לראש העיר רפי ברנז ויו״ר המועצה הדתית בני אלחרר, קיימו השבוע הערכת מצב כדי לסייע לבתי הכנסת לקיים מניינים בחוץ.

במסגרת ההיערכות רכשה העירייה ציליות ענק בעשרות אלפי שקלים אשר חולקו לגבאים ונציגי בתי הכנסת ברחבי העיר על מנת לעודד תפילות בחוץ ולשמור על בריאות התושבים. במקביל נבדקת כעת האפשרות לרכוש שמשיות ומצננים לקראת יום כיפור. ברוט הודיע כי העיריה תעמיד לשם כך סכום של קרוב לחצי מיליון שקלים, אותו תקבל העיר מהממשלה.

במקביל ממשיך משל״ט הקורונה העירוני בראשות ראש העיר לפעול מסביב לשעון, כדי להמשיך את האכיפה ולוודא כי התחלואה בעיר לא
תעלה לרמות גבוהות כמו בערים האחרות מסביב - שהפכו כבר לערים אדומות. בת-ים, יש לציין, אינה עיר אדומה אלא שומרת על רמת תחלואה נמוכה יחסית.

ראש העיר צביקה ברוט אמר כי ״צריך לזכור שבימים הקרובים ״, למרות הסגר, תהיה עוד עליה בתחלואה לפני שנראה את הירידה הצפויה. אנחנו לא נתפשר על שום דבר שיביא לשמורה על בריאות תושבינו. אנא, ביום הכיפורים הזה התפללו בחוץ. ומי שנמצא בקבוצת סיכון, התפללו בבית.
רק באחריות משותפת נצליח לעבור את זה. בברכת גמר חתימה טובה ורק בריאות.״