בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

ראש העיר הורה על סגירת חטיבת הביניים ותיכון חשמונאים, לאחר שהבוקר התגלתה בו תלמידה חולת קורונה בשלב זה הסגירה היא עד יום ראשון, ועד אז יתקיימו הערכות מצב נוספות כדי להחליט אם יש צורך להאריך את הסגירה.

  1. ראשי
  2. חדשות

17.06.2020

 

עם זאת, לגבי תלמידי כיתות י״א ו-י״ב יתקיים דיון מיוחד הערב בשאלה כיצד ניתן לאפשר להם להמשיך בלמידה במתכונת שונה כדי לא לפגוע להם בבחינות הבגרות. הודעה נפרדת תישלח בנושא.

ראש העיר, צביקה ברוט: "אני שב וקורא לכלל התושבים והמבקרים בבת-ים: שמרו היטב על הנחיות משרד הבריאות. לא צריך להיבהל, אך כן צריך לנהוג באחריות".  

עוד נמסר כי חלק מתלמידי ומורי בית הספר יישלחו  לבידוד, ובהתאם לנוהל שהתקבל בעירייה יבוצעו להם בדיקות על מנת לאתר חולים נוספים, אם ישנם.

ראש העיר כינס בשעות הצהרים הערכת מצב, לאחר שמוקדם יותר היום התקבל דיווח על תלמידה בתיכון חשמונאים החולה בקורונה.  מדובר בילדה בכיתה י׳, שחשה בטוב אך הלכה להיבדק לאחר שאביה נמצא חיובי לנגיף. בית הספר העביר דיווח לחמ״ל הקורונה של העיריה, ובעקבותיה כינס ראש העיר הערכת מצב עם גורמי המקצוע הנוספים. במקביל פנתה העיריה למשרד הבריאות כדי לזרז ביצוע חקירה אפידימיולוגית מהירה. כמו כן החלה היערכות לקיום בדיקות לכל מי שיצטרך להיות בבידוד, בהתאם לנוהל שנכתב בעירייה לקראת אפשרות של גל שני של קורונה.

בעיר בת-ים יש נכון לבוקר זה 78 חולים, שמהווים פחות מ-2 אחוזים מהחולים בישראל. זהו נתון זהה לגודלה של העיר בת-ים באוכלוסייה, אך ראש העיר הורה לקיים צעדים דחופים של הגברת אכיפה והסברה כדי להוריד את מספר החולים לרמות שהיו עד לפני שבועיים. בת-ים נחשבת עדיין עיר ירוקה ללא תחלואה נרחבת, בזכות הפעולות המיידיות שנקטה הנהלת העיר כמו סגירת בתי הכנסת ואיסור התקהלויות עוד לפני כל המדינה, בחודש מרץ.