בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

‏ בצל הקורנה עדכוני עיריית בת-ים

  1. ראשי
  2. חדשות

26.04.2020

בבת-ים מקפידים על הנחיות משרד הבריאות! יום העצמאות חוגגים בחיק המשפחה הגרעינית!

 

החל מיום רביעי, 22 באפריל 20, ועד ערב יום הזיכרון, יום שני, 27 באפריל 20, בשעה 16:00 תתאפשר יציאה מהבית לצורך ביקורי התייחדות והנצחה בקברי חללי צה״ל, נפגעי פעולות איבה ואתרי הנצחה.

החל מיום שלישי, 28 באפריל 20, בשעה 17:00 ועד ליום רביעי, 29 באפריל 20, בשעה 20:00 תיאסר היציאה מהבית אלא למטרת הצטיידות בתרופות, מוצרים או שירותים חיוניים בלבד בתחום יישוב מגוריכם. במידה ולא קיימים שירותים אלו בגבולות היישוב, ניתן לקבלם ביישוב סמוך. כמו כן, בתקופה זו תופסק פעילות התחבורה הציבורית, למעט מוניות והסעות עובדים.

 

משרדי העירייה

לאור הנחיית משרד הבריאות לא מתקיימת קבלת קהל במשרדי העירייה עד להודעה חדשה.

החל מיום ג' 28.04.20 בשעה 13:00 ועד יום ד' 29.04.20 (כולל) משרדי העירייה יהיו סגורים. בימים אלו לא יהיה מענה טלפוני או באמצעות המייל. חלק משירותי העירייה הינם מקוונים ויכולים להתבצע באופן עצמאי בכל זמן שנוח לכם. פרטים אודות השירותים המקוונים ניתן למצוא באתר העירייה, במחלקות השונות בהתאם לשירות הנדרש.

 

מוקדי תמיכה לתושבים

מוקדים טלפוניים להתייעצות ותמיכה רגשית לכלל האוכלוסייה. המוקדים פעילים בהתאם לשעות המפורטות (מלבד ביום הזיכרון ויום העצמאות):   

 

* פסיכולוגים חינוכיים: 03-7762641  בשעות 08:30 – 15:00

* עובדים סוציאליים: 03-5556212 בשעות 08:30 – 15:00

* מוקד לאזרחים ותיקים: 03-7762604 בשעות 08:30 – 15:00

מוקד דוברי אמהרית:

*תמיכה והרגעה באמהרית: 03-5080025 שלוחה 236 בשעות 08:30 – 16:30

 

המוקד העירוני 107 עומד לרשות התושבים בכל שאלה 24 שעות ביממה, בימי החג ובחול המועד.

ניתן לפנות למוקד גם באמצעות פנייה מקוונת:

באתר:  https://bit.ly/34iWFCM

 באפליקציית "עיריית בת ים"

שליחת מייל ל: M-107@bat-yam.muni.il

 

בתי כנסת

ראש העיר הורה על סגירה מוחלטת של כל בתי הכנסת. ברוט קיבל את ההחלטה לאחר שורת הערכות מצב שקיים עם גורמי מקצוע, ולאחר ששוחח עם הרב הראשי ועם רבני העיר וקיבל גם את גיבויים.

 

ניקיון עירוני

בין התאריכים הבאים 28.4-29.4  תיאסר הוצאת פסולת כבדה, גזם וגרוטאות לרחוב.

 

ישנה תופעה פסולה של זריקת כפפות חד-פעמיות במרחב הציבורי לאחר שימוש בהן. אנו מזכירים לתושבים כי כפפות שמושלכות על הרצפה אינן ידידותיות לסביבה בכל המובנים, והן עצמן מקור למחלות. אז מקפידים על הנחיות משרד הבריאות עד הסוף- הכפפות לפח.

 

סיירת האשפה

בעיר הוקמה סיירת פינוי אשפה מבית מבודדים או חולי קורונה. הקמת סיירת פינוי האשפה בעיר והנוהל שנקבע לפינוי אשפה מבית מבודדים/חולים, נועדו לתת מענה מיידי למקרים בהם כל דיירי הבית מבודדים או חולים ואינם רשאים לצאת לפנות את האשפה. כתוצאה מכך מצטברת אשפה בביתם

 

חינוך

מוסדות החינוך אינם פועלים, למעט החינוך המיוחד. עם חזרתם ללימודים של תלמידי החינוך המיוחד,  מרבית בתי הספר לחינוך מיוחד בעיר פתחו את שעריהם לטובת ילדי החינוך המיוחד, על מנת לתת מענה לתלמידים ולהוריהם  ולאפשר למידה בקבוצות קטנות של עד 3 תלמידים בקבוצה, והכל בהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות כפי שהועברו. 

מערך הצהרונים לא מופעל.

כל המרכזים קהילתיים, מרכזי תרבות, ספורט, צעירים, קליטה ונוער אינם פעילים.

 

ביום חמישי 24.4 פורסמו באתר האינטרנט העירוני השיבוצים של התלמידים הנרשמים לכיתות א' בעשרים בתי ספר יסודיים בעיר .

ערעורים על השיבוץ ניתן להגיש  ניתן להגיש, החל מ- ב' באייר תש"פ ,26.4.20 ועד י' באייר תש"פ, 4.5.20, באתר האינטרנט בלבד. התשובות לערעורים על השיבוץ תתפרסמנה באתר האינטרנט החל מ- ט' בסיוון תש"פ, 1.6.20, ובנוסף תשלחנה בדואר.  בתי הספר יצרו קשר טלפוני עם ההורים לצורך השלמת הרישום.

 

בצל הקורונה ובהתאם להוראות משרד הבריאות אגף החינוך לא מקיים קבלת קהל בימים אלו ועד לשינוי ההנחיות. האגף ערוך למתן מענה לכלל הפונים בדרכים דיגיטליות ובטלפון. הורים הזקוקים לסיוע בתהליך מוזמנים ליצור קשר עם המחלקה לחינוך יסודי בימים א'-ה' בין השעות 8:00-15:30, ובימי ג' עד השעה 17:00 אחה"צ בדרכי ההתקשרות הבאים-

טלפון           035556424           |     וואטסאפ    0546326305    |     פקס 035556403       |

דוא"ל:

keren-s@bat-yam.muni.il  

 

עסקים

לאור התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות להשבית את המשק באופן חלקי, ישנה פגיעה בעסקים רבים בעיר כתוצאה מירידה בהכנסות. העירייה פועלת במטרה לסייע לעסקים במספר ערוצים, אחד מהם הוא הרחבת החשיפה ועידוד הקהילה לקנייה בעסקים מקומיים. באתר זה אספנו עבורכם לפי נושאים בתי עסק בעיר כדי שתוכלו בקלות ובמהירות למצוא את כל השירותים שתחפשו ממש כאן, ליד הבית. כמו כן, באתר נמצא כל המידע עבור בתי העסק בעיר לימי בקרונה, לרבות בעניין התו הסגול.

מידע לבעלי עסקים בתקופת הקורונה- https://aviadgindy.wixsite.com/website-3/blank-10

 

עדיין לא נרשמתם? זה לא מאוחר מידי- https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc30RjyPCobKKIyQAg-9mdnXjBwQjLULlnyjbM6ukjQCwGrRA/viewform

 

 

תשלום לצהרונים

בהתאם להנחיית ראש העיר התשלום לחודש אפריל לצהרונים הוקפא. לגבי השבועיים של חודש מרץ סוגיית ההחזר נבחנת משפטית ובכל מקרה לא יידרש תשלום עבור שירות שלא ניתן.

 

תשלום ארנונה:

דחיית תשלומי הארנונה ל-1 במאי הורחבה לכל תושבי העיר בת ים ולא רק לבעלי עסקים. עדכון בנושא החלטת שר הפנים בנושא ארנונה לבתי עסק יובא בהמשך.

 

שיטור ופיקוח:

השיטור והפיקוח עירוני ממשיך לפעול כסדרו והאכיפה לשמירה על הסדר הציבורי נמשכת תוך שורת הנחיות להקלה על התושבים.

 

דוחות חניה:

לאור בעיות חנייה שנוצרו כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה בימים של שגרה לא מתבצעת אכיפה ברחובות פנימיים, בגין חניה על מדרכה עד שעה 08 בבוקר כל עוד לא מדובר בחניה מסכנת חיים.  אנו מודעים לכך שתושבים רבים נותרים בביתם עם הילדים ולכן בהתאם להנחיית ראש העיר לא יינתנו דוחות גם לאחר השעה08 בבוקר.  יש לזכור כי במקרה של חניה מסכנת חיים: מעבר חציה/חניית נכים/חסימת צומת האכיפה תתבצע כרגיל, כמו גם בחניה בכחול לבן.

 

חיטוי מניעתי ברחבי העיר:

העיירה ביצעה חיטוי מניעתי ברחבי העיר במטרה להגביר את השמירה על בריאות הציבור שלנו.  החיטוי בוצע באמצעות חברה חיצונית בגינות ציבוריות ברחבי העיר, במתקני שעשועים ומתקני כושר והורחב לתחנות אוטובוס.

 

חג עצמאות בריא ושמח!