בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

שיא חדש: 86.3 אחוזי זכאות לבגרות

  1. ראשי
  2. חדשות

18.07.2018

מערכת החינוך של בת ים שוברת שיא חדש:

86.3% זכאות לבגרות

עליה נוספת נרשמת גם בשיעור הגיוס לצה"ל שעומד על 93.3%; ובאחוז הניגשים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה ובאנגלית

הנהלת העיר : "מדובר בהישג חסר תקדים שמעיד כי ההשקעה בחינוך משתלמת ומניבה פירות. אנחנו רוצים להודות לאנשי החינוך שלנו שמחוללים את המהפכה החינוכית בשטח, להורים שנרתמים יחד איתנו כדי להוביל את מערכת החינוך קדימה ולתלמידים, שמוכיחים כי אין דבר העומד בפני הרצון".

משרד החינוך פרסם היום (ד', 18.7) את התמונה החינוכית לבתי הספר העל-יסודיים ברשויות לשנת תשע"ז, ממנה עולה כי ברובם המוחלט של המדדים המרכזיים נמצאת בת ים מעל הממוצע הארצי.

גם השנה ממשיכים אחוזי הזכאות לבגרות בעיר לעלות והם עומדים על 86.3%, שיא כל הזמנים שנרשם בעיר בת ים. בשנה שעברה (תשע"ו) עמד הנתון על 82.3% ובתשע"ה עמד על 82%. מדובר בפער משמעותי מהממוצע הארצי שעומד על 68.2% בלבד השנה. ללא תלמידי החינוך המיוחד עומד שיעור הזכאות לבגרות בעיר על 89%, הישג חסר תקדים.

גם בהשוואה לשכנותיה, בת ים נמצאת בראש הרשימה עם כאמור 86.3% לעומת 72.4% בתל אביב, 76.9% בחולון ו-82% בראשון לציון. גם כשמדברים על אחוז הנושרים מהמערכת החינוכית רואים ירידה משמעותית, לעומת מגמת עלייה מתמשכת באחוזי ההתמדה של תלמידי העיר.

נתוני הנבנים ב- 5 יח"ל באנגלית ובמתמטיקה מעידים אף הם על מגמת העליה, כאשר באנגלית 5 יח"ל נרשמת עליה של 5% בתשע"ז (40.7%) לעומת השנה הקודמת (35.7%), ובמתמטיקה נרשמת עליה של אחוז וחצי, שצפויה להתגבר בשנים הקרובות לאור תוכניות שמובילה מערכת החינוך העירונית.

במדד נתוני הגיוס לצה"ל בת ים עם נתון מדהים של 93.3% גיוס לשירות צבאי של בוגרי בתי הספר, זאת בעוד שהנתון עמד שנה שעברה על 91% גיוס. עליה בשנים האחרונות בגיוס לצה"ל היא תוצר של מערך לעידוד גיוס ושירות משמעותי אותו מפעילה עיריית בת ים בשנים האחרונות. כבר בכיתה י"א התלמידים עובדים שיעורי הכנה לצו ההתייצבות (צו ראשון) וכן סדנאות בנושא רושם ראשוני שעוזרים לעבור את המיונים לתפקידים המובחרים בהצלחה. כמו כן, התלמידים עוברים סימולציות למבחנים הפסיכוטכניים באמצעות תוכנה שנרכשה על ידי העירייה במטרה להכשיר את התלמידים ליום הגורלי, ימי חשיפה לשנת שירות ומכינות שונות, הרצאות בנושא השירות הצבאי באספות ההורים בשכבות י"א וי"ב, יציאת התלמידים לגדנ"ע ועוד. בנוסף, לאחרונה הושק כרטיס הטבות חדש – "אפטר" אשר מעניק הטבות ייחודיות לחיילים ומתנדבי השירות הלאומי.