בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

סיירת מרחב לניקיון העיר יוצאת לדרך

  1. ראשי
  2. חדשות

06.07.2018

'סיירת מרחב' יוצאת לשטח:

עשרות בני נוער יועסקו בשמירה על הניקיון בגינות ובחופי הים בבת ים. 

איך שומרים על חופי ים נקיים ועל גינות ציבוריות נקיות בעונה העמוסה ביותר בשנה? ואיך מוצאים תעסוקה לילדים ולנוער בחופשת הקיץ? בעיריית בת ים מצאו נוסחה טובה שנותנת מענה לכל השאלות האלו – 'סיירת מרחב'.

עשרות בני נוער בגילאי 16-18 יחלו היום את עבודתם ב'סיירת מרחב' שנכנסת לפעולה זו השנה הרביעית ברציפות. במסגרת הפרויקט מועסקים בני נוער במהלך חופשת הקיץ כסיירים, המגיעים לגינות הציבוריות ולחופי הים, שם הם מבצעים איסוף אשפה קלה, מחלקים שקיות אשפה למתרחצים ומקיימים הסברה בנושא חשיבות השמירה על הניקיון והמרחב הציבורי. כמו כן בני הנוער מגיעים מצויידים בערכות משחק לילדים ומקיימים פעילות חוויתית תוך מתן דגש על שמירה על ניקיון הסביבה.

הסיירת תפעל השנה בימים ראשון עד חמישי בגינות הציבורית השונות בשעות אחה"צ ובימים חמישי ושישי בחופי הים. סיירת מרחב היא פרוייקט ייחודי של עיריית בת ים שהחל לפעול בקיץ 2015 וזוכה מאז להצלחה רבה.
 
באמצע החודש יחל לפעול בעיר גם מיזם 'חופיקס' – מיזם חברתי תעסוקתי, המופעל על ידי בני נוער, שמציעים שירותי חוף במחירי עלות. כך לדוגמה: השכרה של כסא, שולחן או שמשיה תעלה 2 ₪ בלבד, משקאות קרים, ארטיקים וחטיפים, ימכרו בעלויות של בין  5-7 ₪. את שני הפרויקטים – 'סיירת מרחב' ו'חופיקס' – מובילה המחלקה לנוער בחברה לתרבות, פנאי וספורט. בני הנוער יפעלו  בימים ראשון עד שישי עד 31 סוף אוגוסט, תוך ליווי של מדריכי נוער.