בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

ענקית האופניים הסינית OFO מגיעה לבת ים

  1. ראשי
  2. חדשות

03.06.2018

לא על הרכב לבדו 

ענקית האופניים הסינית OFO מגיעה לבת ים 

עיריית בת ים חתמה בימים האחרונים על הסכם עם חברת האופניים השיתופיים OFO לפריסה של האופניים ברחבי העיר בת ים, שצפויה להתחיל בפיילוט בעיר כבר בחודשים הקרובים.

מדובר במערך המבוסס על איתור אופניים במרחב הציבורי באמצעות אפליקציה ייעודית, בה ניתן לראות היכן ממוקמים האופניים הכי קרובים למשתמש. על גבי האופניים מורכבים מנעולים דיגיטליים וחיישנים. עם ההגעה לזוג המבוקש ובאמצעות הקשה על האפליקציה, סריקה או הכנסת קוד, משחררים את המנעול מהגלגל האחורי. בעת סיום הנסיעה, משאירים את האופניים, רצוי במקום בטוח ונגיש, כך שלא מפריע לאף אחד ובלחיצת כפתור נוספת האופניים שוב יינעלו, והרוכב יחויב בסכום הנסיעה. כבונוס ניתן לראות בסיום הנסיעה היכן רכבתם, לאיזה מרחק, ואפילו כמה קלוריות נשרפו.

השימוש אינו מצריך דמי מנוי ובמהלך החודש הראשון להשקה עלות חצי שעת רכיבה תעמוד על שקל אחד בלבד. בהמשך יעמוד המחיר על 2.90 ₪ לחצי שעת רכיבה. עלות השירות נקבעת מרגע שחרור נעילת האופניים ועד רגע נעילתם בנקודת היעד.

חברת OFO נוסדה בשנת 2014, ומאז מתחזקת מערך של כ-10 מיליון זוגות אופניים ברחבי העולם. המערך כולל כ-200 מיליוני משתמשים גלובליים בכ-250 ערים מרכזיות בעולם, בניהן – פריז, לונדון, לוס אנג’לס, וושינגטון, סיאטל, מילאנו, מוסקבה, פראג, סידני, בייג’ין ועוד. מיום הקמת המערך נעשו כ-5 מיליארד שימושים ברחבי הגלובוס.

שירות זה מצטרף למערך התל אופן שפרוס בעיר ולפרויקט השאטלים שמפעילה העירייה כבר שנה שלישית, ושנועדו לעודד מעביר לתחבורה חלופית ובייחוד רכיבה על הדו גלגלי.

בת ים מצטרפת עם כניסת המיזם לעיר למאות ערים גדולות ברחבי העולם, שהבינו כי הדרך הנכונה להתנהל במרחב האורבני היא לייצר אלטרנטיבות  תחבורתיות ירוקות שייקלו על עומסי התנועה בעיר, ובמקביל יספק  המיזם החדש מענה ידידותי ונוח לנוע ברחבי העיר, שיאפשר להם לצאת לסידורים, להגיע הביתה ולמקום העבודה ולאמצעי תחבורה ציבורית, כמו תחנות הרכבת והאוטובוסים, בנוחות וביעילות.