בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

כיצד יראו כיתות העתיד של ילדנו?

  1. ראשי
  2. חדשות

18.03.2018

כיצד יראו כיתות העתיד של ילדנו? 

פיילוט ראשוני וייחודי מסוגו בין עיריית בת ים לבית הספר לעיצוב וחדשנות של המכללה למנהל בא לענות על השאלה 

עריית בת-ים מקיימת השנה לראשונה שיתוף פעולה עם בית ספר לעיצוב וחדשנות  במסלול האקדמי המכללה למנהל בנושא סביבות למידה. בשיתוף הפעולה ייקחו חלק אגף החינוך של העירייה והתוכניות לתואר ראשון בעיצוב פנים ותקשורת חזותית במרחב ותוכנית לתואר שני בעיצוב, חדשנות ויזמות של המכללה למנהל.

תלמידי שנה ב' בבית הספר לעיצוב, כחלק משיתוף פעולה עם העירייה, יעסקו בשנת הלימודים הקרובה בנושא סביבות למידה ויתמקדו באחת מהשאלות החשובות בעיצוב המרחב והיא כיצד נעצב את סביבות הלמידה של העתיד, וכיצד נעצב חללי למידה שמותאמים לגישות חדשניות בחינוך?

עבור הפיילוט הייחודי נבחרו שני בתי ספר בעיר, הראשון בית ספר יסודי - "בן גוריון" והשי בית ספר מקיף שש שנתי – "רמות". 4 מרצים ו80 סטודנטים יעסקו בעיצוב של שני בתי ספר, תלמידי בתי הספר ייקחו חלק פעיל בעיצוב מרחב הלימודים שלהם. הם יציגו את הסיפור האישי שלהם מחוויות בית הספר ויקבלו הזדמנות למפגש בלתי פורמלי עם אקדמיים מעצבים לעתיד ומרצים.

מערכת החינוך של העיר בת ים היא פורצת דרך בתחום, שכן כבר לפני מספר שנים פותח בעיר מודל כיתות 2021, המדבר על מודל חדש של כיתה שפותח ויושם לראשונה בעיר בת ים. המודל מקדם שינוי בתפיסת הכיתה המסורתית, תוך מתן ביטוי גדול יותר למורה, שיש לו/לה חלק מרכזי בעיצוב תכני הלימוד ואופי הלמידה. התלמידים הינם שותפים פעילים בשיעור, בקביעת התכנים ובאופן הלמידה שלהם.

אירוע  הפתיחה של המיזם הראשון מסוגו התקיים במסגרת  יום עיון  משותף, בהשתתפות כל הגורמים שלוקחים חלק בו מעיריית בת ים והמכללה ביום שני האחרון.