בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

אושר קידום מואץ של פרויקט פינוי בינוי ב"שפרבר-הקוממיות"

  1. ראשי
  2. חדשות

06.03.2018

קבינט הדיור אישר קידום מואץ של פרויקט פינוי בינוי ב"שפרבר – הקוממיות": ישנה את פני הכניסה הדרומית לבת ים

פרויקט "שפרבר" שוכן בכניסה הדרומית של בת ים ברחוב הקוממיות, במסגרתו יהרסו 328 יח"ד ויבנו 1,420 יחידות חדשות על שטח של 42 דונם.

קבינט הדיור אישר היום (ב׳, 5.3) להעביר לדיון מואץ בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) את פרויקט פינוי בינוי במתחם "שפרבר".

במסגרת הפרויקט, שהגישה הועדה המקומית של בת ים, יהרסו 15 בניינים ברחובות הקוממיות, אנה פרנק, שפרבר וקרן היסוד, הכוללים 328 יח"ד, ובמקומם יבנו 10 מגדלים בני 24 קומות בממוצע, ובהם 1,420 יח"ד. מדובר בתוספת של 1092 יח"ד לעיר, בהן 200 יחידות דיור מוגן לקשישים.

עוד כולל הפרויקט 20 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה ו-9,000 מ"ר מבני ציבור.

בשנים האחרונות מקדמת עיריית בת ים תכנון מחדש של רחוב הקוממיות, שמצידו האחד רכבת ישראל ונתיבי איילון ומצידו השני חוף ים. התכנון נועד לנצל את הפוטנציאל הגדול של רחוב זה ולהפוך אותו לרחוב מרכזי ואינטנסיבי, הכולל עירוב שימושים, מגורים לצד מסחר, תעסוקה, בילוי ופנאי.

הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) נוסדה על ידי קבינט הדיור במטרה לזרז פרויקטים של בינוי כחלק מסל הפתרונות למשבר הדיוק בישראל. ועדה זו למעשה "עוקפת" את הועדה המחוזית, ומבטיחה קיצור זמני המתנה לאישור באופן משמעותי.

קרדיט: ערן מבל אדריכלים