בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

משלחת של 30 אנשי חינוך מרחבי העולם בביקור בבת ים

  1. ראשי
  2. חדשות

08.02.2018

מודל חיקוי עבור העולם: 

משלחת של 30 אנשי חינוך ממדינות מתפתחות הגיעו לביקור במערכת החינוך לגיל הרך בבת ים 

האורחים באו להתרשם ממספר הרב של התוכניות המיושמות בגני הילדים ברוח "מודל בת ים לחינוך אישי" 

בתחילת השבוע, אירחו גני הילדים בבת ים משלחת ממשרד החוץ שבאה ללמוד ולהכיר חינוך ייחודי בגיל הרך בעיר. 30 נציגים מעשרים מדינות שונות מאפריקה, דרום אמריקה, מזרח אירופה והמזרח הרחוק, כולם בעלי תפקידים במערכות גיל רך בארצם, ביקשו לראות מקרוב כיצד מתנהלים גני ילדים בבת ים לאור תפיסה המעודדת ייחודיות בעיר בת ים.

אסתר פירון, מחזיקת תיק החינוך ומירב הראל מנהלת מחלקת הגיל הרך בעיר, הציגו את מגוון התוכניות הפועלות בעיר ואת האתגרים שעדיין קיימים. המפגש כלל ביקור במספר גנים המלווים על ידי התוכניות השונות – מעגן, אור והתכנית מפליגות קדימה. תוכניות שונות שפותחו בעיר במטרה לתת מענה דיפרנצאלי לאתגרים השונים איתם מתמודדות מסגרות גני הילדים.

חברי המשלחת פגשו גננות שסיפרו בהתלהבות על תהליכי השינוי שהן מובילות בגנים ועל חופש העשייה שמתאפשר להן. התגובות הנלהבות חידדו את הרוח המיוחדת המנשבת באגף החינוך ובמערכת גני הילדים- כל גן מיוחד וייחודי. לסיור התלוו אהרון קצב ,מנהל אגף החינוך ,ומפקחות משרד החינוך מהמחוז וצוות המכון לחינוך דמוקרטי שעובד בשותפות עם אגף החינוך בפיתוח מודל עבודה חינוכי עירוני .

במהלך הביקור בגנים קיבלו הילדים את חברי המשלחת עם השיר זה "עולם קטן מאוד" בשתי שפות: אנגלית ועברית ולאחר מכן עברו האורחים יחד עם הגננת בין תחנות הפעלה שונות בהם התרשמו מעבודות היזמיות של הילדים בגן. לדוגמא התפעלו חברי המשלחת מיצירות אבטיפוס של המצאות הצופות את פני העתיד כמו מכונית מעופפת וכו'. לאחר מכן יצאו חברי המשלחת לחצר והילדים הדגימו להם את המשחקים הייחודים שבאים לקדם את משחק ולימוד יחד כמו משחק חבלים שמלמד את הילדים על כוח המשיכה.