בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

חמישה כוכבי יופי למקלטים בבת ים

  1. ראשי
  2. חדשות

12.12.2017

חמישה כוכבי יופי למקלטים בבת ים

עיריית בת ים זכתה לראשונה ב 5 כוכבי יופי בתחרות המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה. בטקס חגיגי שנערכה ביום חמישי האחרון (7.12) במועצה לישראל יפה בתל אביב, קיבל קב״ט העירייה שלומי חזוני את התעודה בשם עיריית בת ים והעניק אותה הבוקר לראש העיר יוסי בכר ולמנכ״ל העירייה אפרים מזרחי.

צוות שיפוט של המועצה לישראל יפה שהגיע לעיר במהלך חודש נובמבר האחרון סייר במקלטים הציבוריים ובחן מקרוב את מצבם, רמת התחזוקה הפנימית והחיצונית שלהם, קיומם של שלטי הכוונה למקלטים בקרבת מקום ועל גבי המבנה עצמו ורמת הנגישות לאנשים עם מוגבלויות.

בשנה שעברה נערכה ביקורת דומה מצד פיקוד העורף שבחן פרמטרים נוספים של מוכנות המקלטים לחירום, והעניק את הציון 95 לעיר בת ים.

בבת ים ישנם 20 מקלטים ציבוריים, שממוקמים בעיקר בשכונות הותיקות של העיר, שכן בעבר לא היה נהוג לבנות ממ״דים בבתים. 60% מהמקלטים הציבוריים הינם מקלטים רב תכליתיים, ומשמשים בעיתות רגיעה כמרכזים לקהילה, בתי כנסת ועוד שימושים ציבוריים שונים, ובחירום נפתחים לציבור הרחב.

המקלטים מצויים באחריות מחלקת הביטחון העירונית שמקיימת בהם ביקורות פעמיים-שלוש בשנה על מנת להבטיח כשירותם למצבי חירום.

בתמונה מימין לשמאל: יואל יצחקיאן האחראי על המקלטים הציבוריים, ראש העיר, יוסי בכר, מנכ״ל העירייה אפרים מזרחי, שלימי חזוני קב״ט העירייה

 

צילום: חמוטל כהן