בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

תכנות זה משחק ילדים

  1. ראשי
  2. חדשות

08.12.2017

תכנות זה משחק ילדים:

רובוט חדשני בשם 'ספרו' (SPHERO EDO ) המסייע בלימודי המדעים נכנס לתכנית הלימודים בתיכון בית וגן דרכא

המחסור העולמי במהנדסי תוכנה מטריד לא רק את שוק העבודה: בתיכון בית וגן יזמו פרויקט חדש בשם "ספארק", במסגרתו תלמידות בית הספר מתנסות בעקרונות התכנות תוך כדי משחק. בית הספר בסיוע עיריית בת ים ורשת דרכא רכש רובוטים חדשים לתלמידות בית הספר אשר מושלבים במהלך שיעורי המדעים.

הפרוייקט הייחודי והחדשני מאפשר העשרה בתחומי המדעים המדוייקים - ״דרך הידיים״ באמצעות התנסות בפעילויות אינטראקטיביות מאתגרות, בהן עוברות התלמידות תהליך למידה ייחודי וחוויתי. ספרו – הרובוט -  הוא הכדור הרובוטי הראשון בעולם הפועל באמצעות אפליקציה, ומאפשר חידוד הידע במקצועות הפיזיקה, מתמטיקה, הנדסה ותכנות.

הרובוט משלב מוטוריקה עדינה וחשיבה יצירתית, ומפתח יכולות אנליטיות, דרכי חשיבה מגוונות, חדשנות, חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, וזאת תוך כדי שיתוף פעולה ועבודת צוות.

התלמידות מקבלות רובוט ובאמצעות קישור לאפליקציה ע״י מכשיר הסמארטפון או טאבלט, הרובוט יודע לזהות את שם התלמידה ואת התוכנית שתכנתה התלמידה בעבורו, הרובוט זוהר בצבע נבחר וכך מזהה כל תלמידה את הרובוט המייצג אותה.

טובי ברק, מנהלת תיכון בית וגן אמרה: "מטרת הפרויקט היא יישום, ניתוח ובניית גרפים בפיזיקה לצד תכנון נכון של תנועה וכח החיכוך. מטרה נוספת היא תכנות ע״י שפת תכנות (סקראץ׳) המיושמת במהלכים שונים ומתוחכמים של הרובוט ובשיפור הטכנולוגיה והיכולת המטה קוגניטיבית שלו. הלמידה עם הרובוטים החלה לפני חודשיים ולאחר שהתלמידות תלמדנה היטב, אנו נזמין את הקהילה אלינו להנות וללמוד גם הם מפעילות הרובטים בהנחיית התלמידות."

 

צילום: תיכון בית וגן