בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

אומרים תודה לאנשי החינוך

  1. ראשי
  2. חדשות

05.12.2017

אומרים תודה לאנשי החינוך: 

יום המורה 2017 בבת ים

יום המורה הוא חג ישראלי המצוין בתאריך כ"ג בכסלו. השנה יצויין בבת ים וברחבי הארץ יום המורה ב–11.12.2017. זהו יום הוקרה והערכה למורות ולמורים, לגננות ולגננים על עבודתם בחינוך דור העתיד והצדעה לכל העוסקים והעוסקות במלאכת ההוראה.

השנה בת ים מציינת את החג בסימן 'תודה לאנשי החינוך שעושים את ההבדל'. במסגרת אירועי יום המורה שמתקיימים בעיר זאת השנה החמישית, תעניק עיריית בת ים לכל אנשי החינוך שי צנוע כהוקרה על פעילותם החינוכית, כמו כן שלטי תודה יפרסו ברחבי העיר ובכניסה לבתי הספר, והנהלת העיר תערוך סבב בין בתי הספר על מנת לברך את המורים על פועלם לאורך כל השנה.

במוסדות החינוך השונים בעיר הכינו התלמידים יחד עם ההורים מחוות מגוונות למורים הכוללות: ארוחות מפנקות, מסאז'ים, הצגה, ערב קריוקי מכתבי תודה מתלמידים בעבר ובהווה ועוד מאות יוזמות מגוונות ומיוחדות שמתקיימות בבתי הספר ובגנים במהלך היום. בנוסף, אגף החינוך בעיר יזם לקראת החד ערב מיוחד באחד מהברים בעיר בשם- "מורה על הבר", שהתקיים בבר הגורילה בטיילת בת ים, הערב ייערך ב-13.12.17 בשעה 20:00 במסגרתו 5 מורים מבת ים יתנו ארבע הרצאות בסגנון "טד" (כ-12 דקות להרצאה) ובנושאים מגוונים ושונים.

בין הפעילויות המתקיימות השנה במסגרת יום המורה בבת ים:

פעילות של "מתאילנד באהבה" בשיתוף עם וועד ההורים ייערך בבית ספר 'הנשיא'. במהלך היום בית הספר יהפוך לאחד מאיי תאילנד ע"י חלוקת כפכפים וחלוצות מתאימות. בנוסף, בית הספר יוצבו עמדות שיקיים טרופיים, מסאז', נודלס ובננה לוטי עבור המורים.  בשז"ר– התלמידים יקבלו את המורים עם פרחים בבוקר, מגמת התקשורת של בית הספר תכין סרטון תודה עבור המורים ובנוסף הלהקה הבית ספרית הכינה הצגת בסגנון הסדרה glee , בו התלמידים יוקרו תודה למוריהם.

נחשונים –טרם יום המורה ייערך ערב גיבוש למורים בנושא אור, בו כל מורה יצייר על קנווס בצבע זוהר מה נותן אור לעשייה החינוכית שלו ויחד יצרו שרשרת של אור שתתלה בבית הספר. ביום המורה עצמו, תערך קבלת פנים למורים בכניסה וכל מורה יקבל גביע על פועלו. בנוסף, הורים יחלפו את המורים בכיתות הלימוד וילמדו את התלמידים, ובהפסקה יחולקו ברכות לכל מורה ע"י דוורים.

ביד מרדכי כל מורה תהיה מלכה ליום אחד. בית הספר יהפוך לממלכה קסומה עם תפאורה מתאימה שתכלול שולחן ענק עם מטעמים מכל טוב ומתנות אישיות עבור המורים. לקראת היום המורים יוקם בבית הספר ספא אשר יעניק למורים מסאג', טיפולי פנים, מניקור, פדיקור וכו'.

באורט מלטון חדר המורים יהפוך למסעדת שף, וההורים יכנו ארוחה כמו שפים אמיתיים וזה בנוסף לפעילות משותפת עם התלמידים בספריית בית הספר.

בבית וגן ההורים יקשטו את חדר המורים ערב לפני, וישאירו לכל מורה מעטפה מלאה בפתקי ברכה שתמתין להם בבוקר החג.

כאמור, מטרת יום המורה היא להביע את ההערכה והוקרת התודה שרוחש הציבור למוריו ומורותיו מתוך הבנה כי הם המפתח להצלחה. יום המורה הוא תוצר של שותפות הארגונים והגופים החינוכיים המובילים בישראל, לצד אנשי רוח ונבחרי ציבור אשר ביקשו לשים את המורות והמורים במרכז השיח הציבורי ולהודות להם/ן על המסירות והעבודה מלאת המשמעות. במסגרת אירועי יום המורה משולבת פעילות ענפה בבתי הספר, ברשויות המקומיות, בתקשורת המסורתית והדיגיטלית וכן בכנסת ישראל ובמשרדי הממשלה השונים.