בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

חוגגים 70 שנה לכ"ט בנובמבר

  1. ראשי
  2. חדשות

29.11.2017

חוגגים 70 שנה לכ"ט בנובמבר:

מוסדות החינוך בעיר ציינו את היום בו הצביע האו"ם על תוכנית החלוקה בטקסים ובפעילויות שונות

בזמן שבבניין האו"ם בניו יורק שיחזרו באופן מדויק את היום ההיסטורי באותו אולם בו התקיימה ההצבעה, גם מערכת החינוך בעיר בת ים ציינו את היום שבו הצביע האו"ם על תוכנית החלוקה, יום סיום המנדט הבריטי, אשר סלל את הדרך להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. בבתי הספר השונים בעיר ציינו את היום בדרכים שונות וחווייתיות, שמטרתן

לקדם שיח על ציונות, ידיעת ההיסטוריה של עם ישראל ומדינת ישראל תוך כדי למידה משמעותית. במהלך הפעילויות החינוכיות בכלל המוסדות הושם דגש על חשיבות היום ועל כך שהם מסמלים את פתיחת החגיגות ה-70 למדינה והגשמה החלום הציוני – הקמת מדינה לתפארת בארץ ישראל.

בבית הספר ראשונים ציינו את היום בטקס חגיגי אשר השתתפו בו כל תלמידי בית הספר, מכל משכבות א'-ו'. במהלך הטקס תלמידי בית הספר שרו שירי ארץ ישראל ושירי ציונות תוך כדי שהם נעזרים בשירונים שניתנו להם מראש ללמידה. בנוסף לכך, בסיום הטקס, תלמידי המנהיגות הצעירה של מועצת התלמידים הבית ספרית הוזמנו לבמה לקבלת תעודות הערכה על בחירתם ופועלם למען בית ספר.

בבית הספר תחכמוני קיבלו את פני התלמידים בשער בית הספר בבוקר צמד מורות בלבוש של חלוצות מהישוב היהודי בארץ ישראל כמו בתקופת ההכרזה. המורות החזיקו גיליונות של העיתון המבשר את הידיעה המשמחת מיום ההצבעה, חילקו סוכריות בצבע הדגל ובירכו את התלמידים וגם את העוברים והשבים בבכרת "מזל טוב – יש מדינה". בהמשך היום תלמידי שכבת ה' בסיוע מורה התיאטרון של בית הספר המחיזו את ההצבעה בכל כיתה באופן אינטראקטיבי, כך שגם התלמידים האחרים לקחו חלק, וכל תלמיד ייצג מדינה אחרת בהצבעה. לסיום היום התכנסו כל התלמידים ברחבת בית הספר לברכת "שיחיינו" וריקוד דגלים בשורות כמו אנשי היישוב היהודי הישוב לאחר ההצבעה.

בחטיבת הביניים רמות הקימו במבואת הכניסה קיר לציון האירוע. הקיר הוקם ע״י בנות השירות הלאומי של בית הספר וזאת על מנת להעביר בצורה וויזואלית את חומר הלימוד אודות היום ותוכנית החלוקה. הרעיון בה מתוך המחשבה כי תוכנית החלוקה הינה חלק מתכנית הלימודים של תלמידי חטיבת הביניים ורצון להעביר את חומר הלימודים בדרך נוספת מלבד בצורה הפרונטלית הרגילה בכיתות.

בבית הספר יד מרדכי תלמידי שכבת ה' בבית הספר הכינו מערך שיעור בנושא כ"ט בנובמבר, התלמידים עברו בין כל כיתות בית הספר והעבירו את השיעור, וכך הפכו למורים ליום אחד.

בבית הספר הנשיא החליטו לשחזר את החגיגות ההמוניות שפרצו בארץ לאחר ההכרזה, וכללו ריקודים המוניים ברחובות תל אביב אחרי קבלת החלטה. התלמידים, מכיתות א' עד ו', הגיעו לבושים לבן, ובשעות הבוקר יצאו לחצר ובהובלת צוות המורות והמנהלת לבנה דבש, חוללו במעגלי ריקודי עם לצלילי שירי ארץ ישראל. לפני שיצאו במחולות למדו בכיתות על הקמת המדינה, התהליכים ההיסטוריים שקדמו לה, ואפילו הכירו קוריוזים היסטוריים כמו העובדה שראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, נהג לעמוד על הראש בזמן מחשבות עמוקות. התלמידים למדו את הריקוד בצורת שרשרת כך שמורה למחול לימדה את שכבת ו' וכל שכבה לימדה את הכיתות שמתחתיה.

 

צילום: בתי הספר לשימוש חופשי