בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

בת ים חגגה את הסיגד

  1. ראשי
  2. חדשות

23.11.2017

מבט מבפנים:

עשרות תושבים התארחו בבתי משפחות מהעדה האתיופית כחלק מפרויקט יחודי לחג הסיגד

עשרות תושבי בת ים ומבקרים התארחו אמש (רביעי, 22.11) בביתן של משפחות מהעדה אתיופית, במסגרת פרויקט "בתים מבפנים".

המשפחות המארחות, שפתחו את ביתן לקראת חג הסיגד שנחגג בתחילת השבוע, סיפרו לאורחים על מורשתה של יהדות אתיופיה, על סיפור עלייתן ארצה, הגישו לאורחים כיבוד מסורתי וערכו עימם את טקס הקפה המסורתי – הבוּנה. טקס הבונה הינו טקס הכנת קפה, שאורכו כחצי שעה ובמהלכו קולים את פולי הקפה, טוחנים אותם, מבשלים את הקפה ומוזגים לאורחים שלושה ספלים, בזה אחר זה. את הבונה נוהגים לשתות פעמיים ביום, בבוקר ובערב.

בין האורחים גם ראש העיריית בת ים יוסי בכר ומחזיקת תיק החינוך אסתר פרון שהתארחו במספר בתים.

פרויקט "בתים מבפנים" הינו פרויקט של עיריית בת ים בשיתוף קהילת יוצאי אתיופיה בעיר, שמתקיים זו השנה השניה. מטרתו של הפרויקט היא לחשוף את הציבור הרחב למסורת, להיסטוריה ולתרבות של יהדות אתיופיה, שהיא אחת מהקהילות היהודיות הותיקות, שעל אף הנתק הצליחה לשמור בשמך 2,000 שנה על מצוות היהדות ועל המסורת.

האורחים שהגיעו לבתים, צעירם ומבוגרים כאחד, סיפרו כי עבורם היה המפגש חוויה יוצאת דופן שיחזרו עליה שוב ושוב. בנוסף, ציינו כי אירועים כאלו חשובים כיוון שחושפים את הציבור הרחב לתרבויות ומסורות שונות משלהם, כאלו שאף לא הכירו לפני כן.

בשבועיים האחרונים קיימה עיריית בת ים את חגיגות הסיגד, במסגרתן נערכו עשרות אירועים לכל הגילאים במוסדות העירוניים השונים במטרה להביא את תרבות ומסורת יהדות אתיופיה לידיעת כלל הציבור.

 

צילום: יואב פלי