בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

חושבים ירוק ואוכלים בריא

  1. ראשי
  2. חדשות

19.11.2017

חושבים ירוק ואוכלים בריא

יוזמה ייחודית המשלבת בין תזונה בריאה, חשיבה ירוקה, והעשרת השפה החלה לפעול בבית הספר בן גוריון

כולנו שואפים לעולם טוב יותר, ירוק יותר, בריא יותר ואיכותי יותר. בבית הספר 'בן גוריון' החלה יוזמה משותפת של תלמידים והמורים למען שיפור הסביבה ושמירה על אורח חיים בריא.  במסגרת הפעילות הנקראת - "אתגר הקופסא", לומדים התלמידים על השילוב בין חינוך לתזונה בריאה, חשיבה ירוקה, והעשרת השפה.

במסגרת היוזמה, הנהלת בית הספר חילקה לתלמידים קופסאות אוכל מחולקות, בהם מקום לפרי או ירק ומקום נוסף עבור כריך לארוחת עשר. הרעיון מאוחרי חלוקת הקופסאות הוא לבטל את השימוש בשקיות ניליון ופלסטיק חד פעמיות שהשימוש בהם מזיק לסביבה.

החלטה נוספת שהתקבלה בבית הספר היא לשלב בין התוכנית "שיר של יום" של משרד החינוך עם אורח חיים ירוק ובריא.  כל יום לימודים נפתח בשיר שאותו כל התלמידים שרים ומיד אחר כך אוכלים יחדיו פרי/ירק שהביאו עימם לכיתה. כך גוברות המודעות בקרב התלמידים לאכילת פירות וירוקות  ובמקביל מעשירים את אוצר המילים והשפה דרך שירה.

יוזמה זו באה מתוך ההבנה של מנהלת בית הספר, חגית איזק, בחשיבות נושאים של איכות סביבה ותזונה נכונה. ליוזמה התגייסו גם חברי המועצה הירוקה של בית הספר, אשר ערכו תחרות, במהלכה עברו מידי יום בכל כיתה, ובדקו כמה תלמידים הביאו קופסא תקנית- שלא מכילה אריזות ניילון וכמובן שהאוכל בקופסא בריא.

המועצה הירוקה של בית הספר פועלת זו השנה השלישית, ואחראית על נושא איכות הסביבה אותו חרט בית הספר על דגלו. המועצה הירוקה נפגשת אחת לשבוע עם רכז נושא איכות הסביבה בבית הספר ומורה למדעים. בפגישות אלו נקבעים הנושאים שעל הפרק בבית הספר וכיצד הם יטופלו, ובמסגרת המפגשים עלתה היוזמה של "אתגר הקופסא".