בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

קוראים ונהנים גם בהפסקה

  1. ראשי
  2. חדשות

03.11.2017

 

ב"יד מרדכי" קוראים גם בהפסקה

יוזמה חדשה וייחודית בית ספר יד מרדכי בבת ים: התלמידים התחילו לקרוא ספרים גם במהלך ההפסקות כחלק מהיעד העירוני והארצי לעידוד קריאה

אחד היעדים העירונים של מערכת החינוך בבת ים הציבה השנה לעצמה היא עידוד הקריאה של התלמידים בשעות הפנאי כחלק מיעד שהציב משרד החינוך. במסגרת זו, יזמה מנהלת בית ספר 'יד מרדכי', אביבית מיסטראל, מיזם בו הוצבו פינות ספרים מיוחדות ברחבי חצר בית ספר בהם התלמידים קוראים גם בהפסקות ולא רק בשעות הלימודים הרגילות. הפרגון לפרויקט המיוחד לא דילוג אפילו על שר החינוך, נפלי בנט, שצייץ על המיזם הייחודי.

בית הספר יד מרדכי חרת על דגלו גם את נושא האוריינות וחשיבות הקריאה והכתיבה. עידוד הקריאה הינו חלק מהתפיסה החינוכית בה דוגל הצוות החינוכי בבית הספר. בשנת הלימודים הנוכחית התקבלה החלטה שדגלה ברעיון של הפעלת תכנית לעידוד הקריאה לטיפוח קהילה קוראת בבית הספר. הנהלת בית הספר מעמידה את נושא עידוד הקריאה במרכז העשייה הבית ספרית, הנושא תפס תאוצה רבה השנה ונעשה באמצעות כל פרויקט אפשרי שמעודד את אהבת הקריאה.

פרויקט נוסף שפועל בבית הספר הוא 'מועדון הספר הטוב'. במסגרת המועדון תלמידי בית ספר נפגשים  אחת לשבוע והדנים בספר נבחר שעליו ממליץ אחד התלמידים. במהלך המפגש התלמידים מעלים שאלות כמו: האם הספר היה מעניין או עורר מחשבה, האם הדמויות בו אמינות, למי הוא מתאים ועל מה הוא נכתב, מה הוא מזכיר והאם הוא משובח. כל אחד מהמשתתפים מוזמן להעלות את רעיונותיו ודעותיו.