בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

התמונה החינוכית לבתי הספר העל-יסודיים בבת ים

  1. ראשי
  2. חדשות

22.08.2017

התמונה החינוכית לבתי הספר העל-יסודיים בעיר בת ים:

בת ים נמצאת מעל הממוצע הארצי בכל הפרמטרים עם 82.3% זכאות לבגרות ; 91% גיוס לצה"ל ; 96% מהמורים בעיר מרוצים

משרד החינוך פרסם היום את התמונה החינוכית לבתי הספר העל-יסודיים ברשויות לשנת תשע"ו ועולה ממנה שברוב המוחלט של המדדים המרכזיים שנמדדו נמצאת בת ים מעל הנתונים הממוצעים בשאר הרשויות בישראל. עיריית בת ים משקיעה בחינוך והדבר ניכר בהישגים הגבוהים כפי שמובאים במדדים השונים.

גם השנה ממשיכים אחוזי הזכאות לבגרות בעיר לעלות והם עומדים על 82.3%, שיא כל הזמנים שנרשם בעיר בת ים. מדובר בפער משמעותי מהממוצע הארצי שעומד על 66.2% בלבד.

במדד הערכים והאקלים החינוכי נמצאת בת ים בנתונים טובים וגבוהים מהממוצע הארצי, בין אם זה בקידום סובלנות כלפי האחר והשונה (ממוצע 77% לעומת 73% הארצי) ובין אם קירבה ואכפתיות בין התלמידים והמורים (ממוצע 46% לעומת 42% ארצי). גם כשמדברים על שילוב של תלמידי חינוך מיוחד הנתונים מראים כי בת ים נמצאת במגמת עלייה במהלך השנים האחרונות, ובמגמת ירידה בקרב אחוז הנושרים מהמערכת החינוכית.

במדד נתוני הגיוס לצה"ל בת ים עם נתון מדהים של 91% גיוס לשירות צבאי של בוגרי בתי הספר, זאת בעוד שהנתון הארצי עומד על 66% גיוס בלבד. עליה בשנים האחרונות בגיוס לצה"ל היא תוצר של פיתוח מודל עירוני בשילוב לשכת הגיוס להכוונה, ייעוץ וליווי בני נוער לקראת גיוס. לדוגמא, לפי המודל בבת ים, השכבה כולה יוצאת יחד לצו ראשון מה שמאפשר תמיכה, הפגת המתח והגברת המוטיבציה.

במדד הצוות החינוכי, בארבע הקטגוריות הקיימות נמצאת בת ים מעל הממוצע הארצי; בניהול פיתוח הצוות החינוכי 50% כשהממוצע הארצי הוא 38%, שביעות רצון מורים מבית הספר 78% כשהממוצע הוא 70%, קליטה וליווי של עובדי הוראה ובעלי תפקידים בבית הספר 75% כשהממוצע הארצי עומד על 58% בלבד ועבודה שיתופית של מורים בבית הספר 77% כשהממוצע עומד על 71%. ישנה השקעה גדולה בפיתוח המורים ובמתן כלים ורואים זאת במדדים שבהם הם נשאלו.

עוד עולה מהתמונה החינוכית כי 84% מהמורים בבת ים דיווחו כי ביה"ס פועל כדי שלמורים ינעם לשהות בו, לעומת הנתון הארצי שעומד על 69% בלבד. ו- 96% מהמורים בעיר מסרו כי הם אוהבים את עבודתם.

במדד הלמידה וההישגים מצטיינת בת ים מעל הממוצע בפרקטיקות הוראה- למידה-הערכה איכותיות, עם גידול באחוזי הניגשים לבגרות במתמטיקה ובאנגלית ובאחוז תעודות הבגרות המצויינות.

ראש העיר, יוסי בכר: "אני גאה בעליה המתמדת שנרשמת מדי שנה בהישגים הלימודיים של מערכת החינוך בבת ים. ההשקעה הגדולה מצד צוותי החינוך, התלמידים וההורים מניבה את פירותיה ותלמידינו מגיעים להישגים מופלאים בציונים ובערכים ושבעי רצון מסביבת לימודיהם."

בכר הוסיף כי "בת ים ממצבת את עצמה בשנים האחרונות כבירת החינוך של גוש דן ועושה המהפכה החינוכית שמצמיחה דורות של ילדים חכמים ומצליחים".