בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

בני הנוער בבת-ים בולטים במערך המתנדבים בצופי האש

  1. ראשי
  2. חדשות

18.03.2017

השנה בסיום קורס צופי האש בתחנת חולון-בת ים בלטו בני הנוער מבת ים כאשר מתוך 50 מסיימי הקורס 31 מהם היו מהעיר בת ים.

השנה באופן יוצא דופן בטקס הסיום של קורס צופי האש אשר נערך לאחרונה, מרבית מסיימי הקורס היו תלמידים מבת ים. כמידי שנה, במסגרת התכנית של משרד החינוך "התפתחות אישית ומערובות חברתית" בחטיבות העליונות (תלמידי כיתות י' עד יב') אלפי תלמידים ברחבי הארץ מתנדבים בפעילויות חברתיות וקהילתיות שונות. בין המסגרות ההתנדבותיות היא התנדבות בצופי האש כחלק ממערך הכבאות וההצלה.

בין משתתפי טקס סיום הקורס היה אלמוג מאירי, בוגר בית הספר "רמות", הנמצא לפני גיוסו לצה"ל וממשיך להתנדב בצופי האש בבת ים. בטקס קיבל תעודת הוקרה ממפקד תחנת כיבוי האש בבת ים.

במהלך הטקס הבוגרים ערכו מספר תרגילי ראווה לנוכחים כמו חילוץ מרכב, כיבוי רכב בוער באש ועוד. מבין המוזמנים לטקס המרגש היו חנה שוורץ מפקחת מטעם משרד החינוך ממחלקת חברה ונוער, רבקה שטנצלר מנהלת תחום ההתנדבות וההדרכה בעיריית בת-ים, הורים, מורים ומדריכי ומלווי הקורס.

ההתנדבות המיוחדת של צופי האש כחלק ממערך הכבאות וההצלה נמשכת שלוש שנים, במהלכה התלמידים עוברים קורס הכשרה שאורכו הוא כ-60 שעות. לאחר סיום הקורס התלמידים מוכשרים להתנדבות במשמרות של מערך מכבי האש בתחנה.

במהלך הפעילות ההתנדבותית של התלמידים, הם יוצאים לאירועים יחד עם צוות הכיבוי וההצלה של מכבי האש, והם אלו האחראים על פריסת הציוד במהירות על מנת לתת לצוות הכיבוי המנוסה לצאת לשטח במהירות הגבוהה ביותר ולהתעסק עם הפעילות המצילה והקשה.

המפקחת מטעם משרד החינוך, אשר נכחה בטקס המרשים התרשמה מהתכנית וציינה כי הפעילות הזו היא יוצאת דופן.

עיריית בת ים שומרת על קשר הדוק עם מכבי האש בעיר ומעניקה מערכת חינוכית תומכת למתנדבים על מנת שהתנדבותם תהיה חוויה אישית, מעצימה ומלמדת.

צילום: דוברות עיריית בת-ים