בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

משחקים להשאלה בבית הספר הנשיא

  1. ראשי
  2. חדשות

15.01.2017

משחקים בהשאלה:

מעכשיו לא חייב ללכת לחנות צעצועים - בית הספר הנשיא בבת ים מציע לתלמידיו משחקייה עם מאות משחקים להשאלה

 

אין דבר שילדים אוהבים יותר ממשחקים וצעצועים. למרות שבכל בית ניתן למצוא משחקים רבים – אלו אף פעם לא מספיקים כי הילדים תמיד ירצו משחק חדש, כמו זה של הילד מהגן או הכיתה.

בבית הספר "הנשיא" בבת ים הבינו שמשחקים הם כלי חינוכי ולימודי לא פחות משיעור חשבון או עברית ושלשיתוף המשחקים בין כל התלמידים יש ערך רב, והקימו לראשונה את המשחקייה.

המשחקייה הינה חדר משחקים שבו יש מאות משחקים חדשים ומגוונים, מבובות ורכבות, דרך פאזלים, לגו, טאקי ודמקה ועד משחקי חשיבה ושח מט.

מדי יום שישי מגיעים התלמידים מכיתות א' וב' לחדר המשחקים, שם בוחר כל ילד  משחק מתוך מגוון שמוצע לו ומשאיל אותו, בדיוק כמו בספרייה. במשך השבוע מתנסה הילד במשחק יחד עם בני משפחתו וחבריו ובתום שבוע ולעיתים גם שבועיים – מחזיר אותו למשחקייה ומחליף אותו במשחק חדש.

בשלב זה מיושם הפרויקט רק בקרב כיתות א' ו- ב', אולם בהמשך צפוי להתרחב גם לכיתות הגבוהות.

לדברי לבנה דבש, מנהלת בי"ס "הנשיא": "הרעיון הייחודי שבהקמת הספרייה הועלה ביחד עם עמותת "תובנות בחינוך" שפועלת אצלנו בבית הספר. כמוסד חינוכי שמאמין בלמידה כחוויה ראינו לנכון לשלב את המשחק ככלי לימודי, ולכן ילד שיש לו קושי בחשבון יקבל משחק המתרגל מספרים, או ילד שרוצים לחזק אצלו את יכולת הקריאה יקבל משחק ששם דגש על נושא זה." עוד מוסיפה דבש כי "החינוך אינו מסתכם רק בין כותלי בית הספר וחשוב לנו לשמר אותו גם בשעות אחר הצהריים ולכן באמצעות המשחק ממשיך הילד את הלמידה גם בבית". בנוסף, אומרת דבש "המשחק המשותף עוזר בחיזוק הפן המשפחתי, בכך המשפחה כולה מתכנסת אחה"צ ויושבת לשחק עם הילד במשחק החדש שהוא הביא הביתה, וכך למשך שעה או שעתיים עוזבת המשפחה את הסמארטפון ומשחקת יחד".