בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

עשרות תושבים התארחו בבתי משפחות ישראליות יוצאות אתיופיה במסגרת בתים פתוחים

  1. ראשי
  2. חדשות

16.12.2016

פותחים את הבית

עשרות תושבים התארחו בבתי משפחות ישראליות יוצאות אתיופיה במסגרת בתים פתוחים

 

עשרות תושבים מבת ים, זכו השבוע לחוויה מיוחדת כשהתארחו בבתי משפחות ישראליות  יוצאות אתיופיה בעיר,  לטקס הקפה המסורתי ולשיחה על מסורת, היסטוריה וסיפור עלייתן לארץ.

מפגשי הסלון התקיימו לראשונה השנה בבת ים, כחלק מאירועי חג הסיגד, והם עתידים לפוך למסורת שנתית שמטרתה הנגשת התרבות והמסורת של יהדות אתיופיה לציבור הרחב.

במסגרת המפגשים הקרויים אבליג' (הכנסת אורחים באמהרית) התוודעו האורחים לטקס הקפה המסורתי (בּוּנָה) המהווה חלק מרכזי מהאירוח ומסמל זמן איכות לשיחה, להידוק הקשרים החברתיים ולדיון בענייני היום והשעה.

הטקס הבונה אורך כחצי שעה והוא כולל שלבים אחדים של קליית פולי הקפה, טחינתם ובישולם. בסיום ההכנה מוזגים לאורחים שלושה ספלים לזכר שלושה חברים שגילו את פולי הקפה. עם  הקפה מוגש כיבוד מסורתי הכולל בין היתר פופקורן מעורב בגרגרי חיטה ודאבו - לחם אתיופי.

האירוח המיוחד היה חלק משורה של אירועי חג הסיגד  שקיימה עיריית בת ים בשיתוף בני ובנות הקהילה האתיופית בבת ים. במשך שבוע התקיימו ברחבי העיר אירועים לכל הגילאים, בהם שעות סיפור לילדים על העליה מאתיופיה, הרצאות לבני נוער וטקס מרכזי לציון החג.

חג הסיגד הנחגג על ידי יהודי אתיופיה, מתקיים 50 ימים לאחר יום הכיפורים, הוא מסמל את חידוש הברית  בין העם לאל ואת הכמיהה לירושלים.

בבת ים מתגוררות  כ-700 משפחות יוצאות אתיופיה. ציון החג נועד לחזק  את הקשר של הקהילה עם מורשתם, לאפשר מקום של כבוד לנכסים התרבותיים ולהנחילם לדור הצעיר ולחשוף אותם בפני החברה הישראלית כולה.