בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

חג המחזמר מוצלח במיוחד הגיע לסיומו. הזוכים: "סירות בודפשט" בכיכובה של דנה פרידר

  1. ראשי
  2. חדשות

15.12.2016

3 ימים של מחזות, תחרות לזמרים צעירים והפקה גדולה מהחיים – חג המחזמר הרביעי הגיע לסיומו.

הזוכה: סירות בודפשט

בפעם הרביעית עלה חג המחזמר בבת ים – שלושה ימים של מופעי מחזות זמר ישראליים מקוריים, בהם צפו אלפי צופים נלהבים. השנה הוצגו המחזות: 'סירות בודשפט' מאת רועי כהן, ניר פייבל ואסף שלמה בכיכובם של דנה פרידר ואחרים; 'בית המצוות' מאת יסמין אבן ועידו סתר בכיכובם של רפי ויינשטוק ואפרת כהן; 'סוליקא' מאת מאור סבג ותאיר סיבוני בכיכובם של נסרין קדרי ואופיר בן שטרית.

בטקס חגיגי שנערך היום (15.12), בנוכחות כל יוצרי ומשתתפי חג המחזמר, הכריז המנהל האומנותי של הפסטיבל – אורי פסטר על הזוכים של חג המחזמר לשנת 2016:

 

רמי ברוך זכה בפרס השחקן ("סירות בודפשט").

נסרין קדרי זכתה בפרס השחקנית ("סוליקא").

אור סבג זכה בפרס המלחין ("סוליקא")

רועי כהן, ניר פייבל ואסף שלמה זכו בפרס המחזאים ("סירות בודפשט")

 

"סירות בודפשט" זכה במענק של 50 אלף שקלים ממשרד התרבות והספורט, ויחגוג את זכייתו ביום רביעי, 21.12 בשתי הצגות חגיגיות בתיאטרון "הקאמרי" בתל אביב.

מייסד ומנהלו האמנותי של הפסטיבל אורי פסטר הוסיף כי "חג המחזמר הרביעי הצליח להוליד מחזות זמר מקוריים בעלי שפת תאטרון נועזת ומעוררת תקווה ליצירה חדשנית".

חג המחזמר נוסד בבת ים בשנת 2013, והפך למסורת שנתית הנותנת במה ליצירה וליוצרים ישראלים, ומטפחת ומגלה את כשרונם בכתיבה, הלחנה, תזמור וביצוע בז'אנר מחזות הזמר הבימתיים. המנהל האמנותי ויוזם חג המחזמר – המחזאי והבמאי אורי פסטר, מי שכתב וביים מחזות זמר רבים בארץ ובעולם, ממשיך להצעיד את האג'נדה הלוחמנית שלו לקידום מחזאות זמר מקורית וניתן להבחין זאת באופיין הישראלי של המחזות, כך למשל המחזמר גולדי חזיות מספר על מאבקה של מהגרת אמריקנית, ניצולת שואה, לפתוח חנות להלבשה תחתונה דווקא בירושלים בלב שכונה חרדית של 1957.