בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

אלפי משפחות משתתפות במסע הסברה מדלת לדלת בנושא הפרדת פסולת בדגש על פחים כתומים

  1. ראשי
  2. חדשות

08.12.2016

אלפי משפחות משתתפות במסע הסברה מדלת לדלת בנושא הפרדת פסולת בדגש על פחים כתומים

 

אלפי משפחות מבת ים משתתפות בימים אלה במסע הסברה מדלת לדלת בנושא הפרדת פסולת, בדגש על הפחים הכתומים למיחזור אריזות. הנציגים, העורכים ביקורים בבתי התושבים, אוספים מהם רשמים על צרכים מיוחדים בנושא המיחזור בבניין מגוריהם, וכל זאת על מנת לייעל ולשפר את מערך המיחזור העירוני ולהגדיל את היקפי המיחזור בבת ים.

מסע ההסברה הוא חלק מפעילות עירונית מסיבית של עיריית בת ים בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר, והוא נועד להמשיך ולהטמיע בקרב כלל תושבי העיר את המודעות ואת חשיבות הפרדת הפסולת ומיחזורה. 

עוד במסגרת המבצע מועברים מערכי שיעור על מיחזור בבתי הספר ובגנים, וכן מתקיימות פעילויות תרבותיות במוסדות התרבות השונים בעיר.

 

בת ים היא מהערים הראשונות בישראל שהחלה במיחזור אריזות והצבת פחים כתומים, לצד מיכלים לאיסוף נייר, בקבוקי פלסטיק, קרטונים וזכוכית.

מדי שנה נרשמת עליה בכמות הפסולת הממוחזרת בבת ים ועל פי נתוני שנת 2015 21% מכלל הפסולת שהושלכה הועברה למיחזור.

העלייה המשמעותית ביותר נרשמה בכמות נייר העיתון שהועברה למיחזור:  1,392 טון נייר בשנת 2015 לעומת 675 טון בשנת 2014. גם במיחזור בקבוקי פלסטיק חלה עליה  מ- 1,546 טון בשנת 2014 ל- 1,682 טון בשנת 2015.

 

לניהול נכון של פסולת, להפחתתה ולמיחזורה - חשיבות סביבתית וכלכלית רבה. השימוש החוזר במוצרים מונע צורך ברכישת חדשים וכשמדובר בפסולת -  הוא מפחית באופן משמעותי הוצאות תקציביות דוגמת דמי שינוע יקרים לאתרי פסולת והיטל הטמנה יקר. כן הוא מפחית זיהום ו"בזבוז" הקרקע שנגרם מהטמנת פסולת. 

שיתוף הפעולה המיטבי עם תושבי בת ים מאפשר את הקצאת המשאבים הנחסכים לתחומי חינוך, פיתוח, תרבות ופנאי.

 

צילומים:  היחידה לקיימות ואיכות הסביבה