בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

בבי"ס בן גוריון הפכו את יום שישי ליום משחק

  1. ראשי
  2. חדשות

27.11.2016

מוטיבציה זה שם המשחק:
בי"ס בן גוריון בבת ים אימץ דרך חדשה לעודד את התלמידים ללמוד – אחת לשבוע הלימודים מועברים דרך משחקים

 


איך מחנכים תלמידים בבי"ס יסודי להתמסר ללימודים? איך מלמדים אותם כישורים בין – אישיים שילוו אותם לכל החיים? נראה שבבי"ס בן גוריון בבת ים מצאו את התשובה.
מה שהחל כפיילוט בשנה שעברה בכיתות ג' בלבד כחלק ממודל כיתות 2021 – הפך לתוכנית בית ספרית שמתקיימת מדי יום שישי, במהלכו כל מקצועות הליבה נלמדים דרך משחקים.
צוות המורים בביה"ס, שיזם את "שישי בלי תיקים" יחד עם משרד החינוך, הנחה את התלמידים להגיע בכל יום שישי עם תיק מיוחד שהכינו לכבודם המורים ולא עם תיקי בית הספר הגדולים שמלווים אותם בשאר ימות השבוע. כל כיתה התבקשה להכין 'אמנה משחקית', שבה כל כיתה מגדירה את כללי המשחק והערכים המובילים אותה, למשל: כרטיס ירוק מלווה ערכים כמו הפסד וניצחון בכבוד, עזרה לחבר בשעת משחק, שיחה עם חבר ועוד; כרטיס אדום מלווה באלימות פיזית, הפרעה לקבוצות אחרות, והשחתת ציוד או משחק.

בכל יום שישי התלמידים מגיעים, קוראים כל כיתה את האמנה המשחקית שלה, ומתחילים את יום הלימודים באמצעות משחקים מגוונים: משחקי קופסא, משחקי O.D.T (Out Door Training- התנסות בשטח), משחקי שולחן, משחקי ספורט ומשחקי רצפה.
שיעורי אנגלית למשל, מועברים באמצעות משחק בינגו באנגלית, משחק זיכרון באנגלית ומשחקי מחשב; שיעורי ספורט מועברים באמצעות משחקים נוסטלגיים – איקס עיגול, מחניים, 5 אבנים, קלאס וכדומה.

זו השנה הראשונה כאמור שבה בית הספר מאמץ שיטת למידה חדשנית, מתוך תפיסה ששיטות הלימוד המסורתיות אינן מספיקות כדי לעורר מוטיבציה אצל התלמידים, ושצריך משהו חדש. "שישי בלי תיקים" מחזק את הקשר האישי בין המורים לתלמידים, משפר את היכולות החברתיות והבין – אישיות ומחזק את היכולות הלימודיות והקוגנטיביות של התלמידים, וכן תורמת לנוכחות התלמידים בשיעורים.

גלית אייזק, מנהלת בית ספר בן גוריון הוסיפה כי "בעזרת המשחק אנו מפתחים את ששת תפקודי הלומד, מגבירים את תחושת המסוגלות של התלמידים, מפתחים מיומנויות חברתיות, העלאת המוטיבציה, שיפור הקשר האישי בין מורים לתלמידים, גיוון ההוראה והכל נעשה בהנאה רבה הן מצד התלמידים והן מצד המורים".