בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

בואו להכיר את עולמם של בעלי הצרכים המיוחדים

  1. ראשי
  2. חדשות

21.11.2016

בת ים – העיר של כולם:

בת ים מקיימת 'שבוע מודעות לנגישות' במטרה לחשוף את הציבור הרחב לעולמם של בעלי המוגבלויות והצרכים המיוחדים

יום הבינלאומי לשילוב אנשים עם מוגבלויות יחול השנה ב-3.12, אך בבת ים מציינים לא רק יום אחד, אלא שבוע שלם שכולו מוקדש לשילוב אנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים בקהילה ולהגברת המודעות לנושא זה.

בת ים מציינת השבוע את שבוע הנגישות (27.11-4.12) עם דגש להגברת המודעות שבהכללת אנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים בחברה הישראלית בכל התחומים בעיר: מערכת החינוך, תנועות הנוער, תרבות, הנגשת תשתיות ברחבי העיר וכדומה.

כלל בתי הספר בעיר נרתמו לשבוע הנגישות ויקיימו פעילויות שונות בנושא, ביניהם: בי"ס רמות יקיים מפגשי חברותא בנושאי נגישות; בתי"ס בית וגן ורמת יוסף משתתפים בהצגת 'תו תקן'; בי"ס דרכא נפגשת עם אמא לילד עם אוטיזם; דוד אלעזר מקיימים פעילות משותפת עם כמותת אנוש ומועצת התלמידים.

בנוסף, גם המרכזים הקהילתיים בעיר מקיימים פעילויות דומות, כדוגמת: פעילות אפיה והסברה בנושא קבלת האחר בכותר פיס; סדנת רפלקסולוגיה בין מועדון חרשים מבוגרים לבין גמלאים במרכז ילגום ועוד.

 

אירועים נוספים הצפויים במהלך השבוע:

הצגת 'תו תקן' של תאטרון זולת הצגה חדשה של קבוצת התאטרון של הקהילה הנגישה בבת ים, יחד עם תאטרון נוצר. 'תו תקן' מעבדת את עולם הדימויים וחוויות החיים של משתתפי הקבוצה לשפת פרפורמנס באירוע, שהוא תערוכה, הצגה בימתית וסרט תיעודי גם יחד.

תאריכי הצגות ושעות הופעה: 29.11 בשעה 18:00 הצגה ראשונה, בשעה 20:00 הצגה שנייה, 1.12 בשעה 18:00 הצגה ראשונה, בשעה 20:00 הצגה שנייה, 4.12 בשעה 20:00 הצגה חגיגית.

הרצאה של נועם גרשוני מרכז הנוער "החממה" בבת ים  יארח את נועם גרשוני שיספר את סיפורו האישי מהרגע שבו התרסק ונפצע אנושות עם מסוק במהלך פעילות מבצעית ועד לזכייה במדליית זהב באולימפיאדת הנכים בלונדון 2012.

ההרצאה מיועדת לבני נוער בגילאי י'-יב' ותתקיים ביום א', 27.11, בשעה 19:00 במרכז הנוער "החממה", רח' ניסנבאום 68 בת-ים.

קפה בחשכה – מרכז הצעירים - לערב אחד יהפוך המרכז לבית קפה חשוך ומסקרן שבו המשתתפים יתנהלו בתוך חושך מוחלט לצד האנשים שנמצאים איתם מבלי לראות מי הם, מבלי לדעת מה הם אוכלים ומה הם שותים. הם יקשיבו להרצאה מפי אדם עיוור על החיים בחושך, על הקמת משפחה, טיפול בילדים והתנהלות בחיים בלי היכולת לראות, אלא רק להרגיש.

 יום ד', 29.11 בשעה 19:00 במרכז הצעירים, רח' רהב 7 , לפרטים נוספים: 03-5061838

 

שבוע הנגישות בבת ים מתקיים זו השנה השנייה, לאחר שבשנה שעברה קם בעיר פורום נגישות עירוני, המאגד את כל תחומי הנגישות ומקיים הסברה במוסדות החינוך ולציבור הכללי. לצד זה פועל בעיר מרכז רב איכויות המשמש כמקום תעסוקה ופנאי למאות בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, וכן הנגשת המרחב הציבורי ע"י עבודות תשתית.

השבוע תקדיש מערכת החינוך בבת ים בכלל בתי הספר בעיר בנושא זה באמצעות מערכי שיעור, מפגשים עם קבוצות בעלות צרכים מיוחדים, מפגשים עם מתחרים פראלימפיים, הצגות של קבוצות בעלות צריכים מיוחדים שיופיעו בפני תלמידי תיכון ועוד.