בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

חורף חם בבת ים

  1. ראשי
  2. חדשות

17.11.2016

צוותי עיריית בת ים מבצעים עבודות תחזוקה ושדרוג נרחבות  לקראת החורף, למניעת מפגעים והצפות  

 

לקראת בוא החורף והגשמים, מתבצעות ברחבי עבודות היערכות ע"י צוותי החטיבה  לשיפור פני העיר  למניעת מפגעים והצפות.

בשלב ראשון מנוקים כל פתחי הניקוז, והקולטנים על מנת לאפשר זרימה ישירה של מי גשמים למניעת הצפות, תוך מתן דגש על רחובות הממוקמים במפלסים נמוכים.

צוותי תאגיד "מי בת ים", החלו בניקוי קווי  הביוב וטיפול נקודתי בצירים מסוימים המועדים להצפות. להשלמת התהליך תתבצע שטיפה בלחץ של צנרת הביוב על מנת מעבר תקין. במקביל ממשיך התאגיד בהחלפת קווי מים ישנים ברחבי העיר, לאספקה סדירה של מים איכותיים  לבתי התושבים.

במסגרת ההכנות מבצעת המחלקה לגנים ונוף מבצע נרחב לגיזום עצים, כדי לוודא שאף עץ לא יקרוס בזמן סערה. העבודות נעשות בכל חלקי העיר גיזום עצים וכן דילול או גיזום ענפים הסמוכים לכבלי חשמל. צוותי מחלקת תאורה ממשיכים בטיפול ובבקרה  על כל מערכות התאורה בעיר.

בכל קבלת התראה בעירייה על היתכנות מזג אויר חריג עם משקעים צפויים מעל 40 מ"מ מים ורוחות חריגות, יופעל מטה סופה בהנחיית מנכ"ל  העירייה, על פי הנהלים.

לבטיחות מירבית, גם בעת מזג אויר חריג, התושבים מתבקשים לנקוט בפעולות היערכות ובהן ניקוי מרזבים וגגות והסדרת הניקוז, הסרת אנטנות שאינן בשימוש, חיזוק דודי שמש, לוחות גג ואלמנטים רופפים אשר עלולים להתנתק כתוצאה ממשבי רוח עזים ולהסב נזקים, ובהם אדניות ועציצים שאינם מקובעים.

כן יש לבדוק את בטיחות מערכות החשמל ולהכין את הגגות למניעת דליפות, לבדוק את התריסים והחלונות מבחינת איטום וחיזוק ולהצטייד בתאורת חירום ובמים. על ועדי הבתים לדאוג לגיזום ענפים רופפים. במידה של קרבת העצים לקווי מתח עיליים יש לפנות לחברת החשמל.

בעלי העסקים מתבקשים לדאוג לחיזוק השלטים ולהסרת שלטים רופפים. שעלולים בעת הסערה ולגרום לנזקים.