בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

נלחמים בתאונות הדרכים: פעילויות לתלמידים בנושא בטיחות בדרכים

  1. ראשי
  2. חדשות

14.11.2016

נלחמים  בתאונות הדרכים:

עיריית בת ים מקיימת פעילויות הסברה לילדים ובני נוער במטרה להעלות את המודעות לנסיעה בטוחה

הקטל בכבישים הוא מכת מדינה, וגם השנה נרשמה עליה בכמות הנפגעים וההרוגים בתאונות הדרכים. מעורבותם של ילדים ונוער בכמות התאונות רושמת אף היא עליה,  וזאת בשל השימוש ההולך וגובר באופניים חשמליים.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדי יום נפגעים 4 אנשים על אופניים חשמליים, כאשר קבוצת הגיל השנייה בפגיעותה היא גילאי 15-16, והשלישית היא 10-14 שנים.

כמו כן, מנתוני אור ירוק עולה כי כרבע מתאונות הדרכים נגרמות על ידי צעירים בגילאי (17-24), שחלקם באוכלוסיית הנהגים עומד על 16% בלבד.

בעיריית בת ים פועלים להגברת המודעות לתאונות בדרכים, ולאורך כל שנת הלימודים יתקיימו פעילויות לכלל תלמידי העיר והיסודי ועד התיכון. הפעילויות מותאמות לגילאים השונים וכוללות סדנאות, הרצאות והדרכות. עיקר ההדגש בכלל הפעילויות מושם על  התנהגות בטוחה והימנעות מהסחות דעת דוגמת עייפות, שתיית אלכוהול ושימוש בטלפון נייד, העלולים לגרום למעורבות בתאונות קשות.

כך לדוגמה, תלמידי החטיבות העליונות ישמעו הרצאה מפי רוני בוחבוט, לוחם שייטת לשעבר, סטודנט להנדסה שנפצע קשה בתאונות דרכים וניצל אולם מתמודד עם מגבלה פיזית מאז התאונה.

בשכבות גיל אחרות יעברו התלמידים סדנאות משחק, במסגרתן ילמדו על הסיכונים במצבי יום-יום כהולכי רגל, כרוכבי אופניים וכנוסעים.

תלמידי הכיתות הנמוכות ייחשפו במהלך שנת הלימודים למסרים המותאמים לגילם באמצעות חידונים חוויתיים ומקוונים להטמעת נושא בטיחות בדרכים, עם דגש על הליכה בטוחה, חצית כביש ונסיעה בטוחה.

מערך ההדרכות לאוכלוסיות המוגדרות כזקוקות למיקוד מיוחד ובמרכזם ילדים, בני  נוער וקשישים, הוא חלק מפעילות המטה העירוני לבטיחות בדרכים בניהול צחי בן גיגי. המטה מאגד יוזמות רבות, הכוללות את שיפור תשתיות הדרכים, ופעולות פעולות הסברה, חינוך ושיתופי פעולה שוטפים עם בתי הספר.

בשנים האחרונות משקיעה בת ים בשיתוף משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מיליוני שקלים בקידום רמת הבטיחות בכבישי העיר, משאבים רבים מופנים לטיפול בצירים המוגדרים כאדומים בעיר על מנת להגביר את רמת הבטיחות שבהם.