בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

עירית בת-ים נגד העבריין מאיר בכר: ״מפיץ שקרים ומטעה את הציבור״

  1. ראשי
  2. חדשות

24.05.2023

לאחר שמשרד הפנים העניק אישור מיוחד, העיריה הגישה תביעת ענק נגד אסיר משוחרר המפרסם דיבה כנגד בכירי העיריה.

 

עירית בת-ים הגישה בסוף השבוע תביעת לשון הרע בגובה 700 אלף ש״ח נגד האסיר המשוחרר מאיר בכר, אשר הורשע בגין איומים, גניבה מאזרחים, וזיוף חתימות של שופטים ועו״ד. (פסק דין 71744/05)

 

הסיבה: מאות פרסומים שקריים של בכר ברשת הפייסבוק, בהם השמיץ את ראש העיר, סגניו, מנכ״לית העיריה ועובדים נוספים. בנוסף יוגשו השבוע שורת תביעות נוספות נגד גורמים נוספים אשר ציטטו את דבריו של בכר, ואשר פרסמו גם כן דברי דיבה דומים.

אחד הפרסומים בתביעה, שהוגשה על ידי עו״ד טלי בן-סימון, מדבר על סוגיית הורדת הארנונה: בכר טען כי ״ראש העיר שיקר כשהבטיח להוריד את הארנונה, ואמר כי הארנונה עלתה."

 

בפועל, נכתב בכתב התביעה, ״מדובר בשקר שכן מחירי הארנונה בכל הארץ עלו בגלל המדד, אך בת-ים היתה העיר היחידה בה הארנונה גם ירידה ב-3 אחוזים כפי שהתחייב ראש העיר.״ במקביל יוגשו תביעות גם נגד כמה אנשים שציטטו זאת והטעו את הציבור.

 

במקרה אחר טען בכר כי ״בת זוגו של ראש העיר צביקה ברוט היא אחותה של מנכ״לית העיריה, ובשל הקשר המשפחתי העביר ברוט מאות אלפי שקלים מקופת העיר לחשבון הבנק של המנכ״לית.״ לדבריו ״אף נפתחה חקירה בנושא.״

 

בכתב התביעה נכתב כי ״לדבר העיריה, למנכ״לית העיריה בכלל אין אחות, וממילא מעולם לא הועברו שום כספים מנכ״לית או לגורם אחר. בדיקה העלתה שמעולם גם לא היתה שום חקירה בנושא, כי מדובר בסיפור מומצא.״

 

בפרסום אחר טען בכר כי ״הנהלת העיר ארחה לארוחת לצהריים את נשיא רובע מנהטן שהגיע לחתום על ברית ערים תאומות עם בת-ים, והם לדבריו ״אכלו כמו חזירים״ והשאירו את המאבטחים שלהם בשמש בחוץ ללא אוכל או מים.״ בפועל - לא היו שום מאבטחים ואף עובד לא נשאר בחוץ.

 

בנוסף טען בכר כי ״הנהלת העיר לא הבריאה את קופת העיריה ויצרה בזבוזי כספים״, בזמן שלמעשה הנהלת העיר הנוכחית הצליחה לחסל את הגירעון שירשה מראשי העיר הקודמים וזכתה לשבחים רבים על כך.

עוד סיפור שהמציא בכר  כי ״ברוט קיבל במתנה סוף שבוע במלון בצפון עבורו ועבור בת זוגו, ולא שילם את החשבון. ״בפועל נכתב בכתב התביעה ״ברוט בכלל לא היה בשום מלון בצפון, וממילא לא קיבל שום דבר במתנה.״

 

״מדובר בשלל המצאות מוחלטות, שביקש עבודה בעיריה בניגוד לחוק אך סורב״ אמרו גורמים בעיריה, ״עד עכשיו התעלמנו ממנו, אבל נגמרה התקופה שבה שתקנו. מעכשיו כל השמצה או לכלוך ייענו בתביעה מיידית.

אנחנו לא ניתן לאף גורם פוליטי ללכלך את שמה של בת-ים ולפגוע בתושבים שלה״.

 

את התביעה הגישה עו״ד טלי בן-סימון, המתמחה ההגשת תביעות לשון הרע מטעם אישי ציבור. לדבריה:״ מדובר בתביעה על תשעה פרסומי דיבה מהחמורים שיצא לי, כמי שמתמחה בתחום למעלה מ-25 שנה,  להגיש לאחרונה.

מדובר בסדרה של תשעה פרסומי דיבה המבוססים על דברי שקר מובהקים, שלא היו ולא נבראו, המועברים לציבור באמצעי התקשורת החברתיים כאילו היו אמת ולכאורה בשם זכות הציבור לדעת, שמר בכר עושה בה שימוש לטובת אינטרסים פרטיים שלו״.         

 


בן סימון הוסיפה כי ״בפרסומים ישנם לא רק דברי שקר, אלא גם שפה בוטה וירודה לרבות קללות והכפשות, שאין להן שום מקום בשיח ציבורי או כל שיח אחר, ולא ניתן לראות בהם ביקורת.

על כל אלה ייתן מר בכר את הדין בפסק הדין, שאנו תקווה שיתווה ויחדד לא רק את גבולות החוק בכל מה שנוגע לשיח הציבורי ברשתות בכלל, אלא גם ובעיקר לזה המנוהל מול נבחרי הציבור ועובדיו – שאין להם דבר מלבד שמם הטוב האישי והציבורי".

 

בשבועות הקרובים יוגשו תביעות נוספות נגד גורמים שהפיצו דיבה דומה, בהם גם אישי ציבור לשעבר.