בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חברה וקהילה

דימיטרי גרומקוב

  1. ראשי
  2. חברה וקהילה
  3. דימיטרי גרומקוב

 דימיטרי גרומקוב

מאמן נבחרת ישראל לנוער הוקי קרח, ומאמן מועדון הוקי קרח ורולר בליידס בת ים

"אני בן 46 נשוי לסבטלנה, מורה ליוגה ואבא לבן ובת. נולדתי בעיר פנזה ברוסיה, שנמצאת 600 ק"מ ממוסקבה. מגיל שש אני מתאמן בהוקי קרח אבל רק אחרי הרבה הרבה שנים והרבה מקצועות, הצלחתי להפוך את האהבה שלי למקצוע.

פעם ראשונה עליתי לארץ בגיל 22. גרתי באשקלון ואחרי שנתיים חזרתי לרוסיה ללמוד ספורט באוניברסיטה. ביו היתר למדתי בקורסים למאמנים קנדה ופינלנד ואימנתי שם באליפויות וגם ברוסיה.

שירתתי כצנחן בצבא הרוסי וצנחתי 78 פעמים בכל מיני מקומות: בשלג במים בהרים. כשהשתחררתי הקמתי יחד עם שותפים חברת תקשורת שהיו לה ערוץ טלויזיה, שתי תחנות רדיו וארבעה עיתונים.

עליתי שוב ב- 2000 לתל אביב ועבדתי במשרד פרסום מוביל למגזר הרוסי. שיחה מקרית של בעל המשרד עם ראש איגוד הקרח, קרבה אותי להגשמת החלום. התחלתי לעבוד כמאמן בראשון לציון אבל בגלל שאני גר בבת ים, היה לי חשוב לפעול במועדון בבת ים שבה אני גר. הצטרפתי בשנת 2007. היום אני מאמן של כל הקבוצות רולר בליידס והוקי קרח שזכתה בשנה שעברה באליפות ישראל וגם מאמן את נבחרת ישראל לנוער בהוקי קרח.

אנחנו מתאמנים מטולה ובחולון ויש תכנית להקים גם בבת ים מגרש החלקה. בניגוד למה שחושבים בהוקי קרח ורולר בליידס מתאמנים לא רק עולים מרוסיה. יש צברים דור שני לעולים, יליד הארץ, מכל העדות. כל הזמן מגיעים שחקנים חדשים.

הוקי קרח זה ענף מיוחד. הוא משלב עבודה פיזית של ידיים, רגליים, גוף כמו בג'ודו, קורדנציה וטקטיקה. אנחנו יותר מוגנים מפציעות בגלל המגינים שלנו. כי כדור פלסטיק במהירות של 100 קמ"ש יכול לגרום נזק.

אני בכלל לא מתפלא שהצבא רוצה את הילדים הטובים והנחמדים ליחידות קרביות. הם ילדים טובים ונהדרים עם כושר מצויין".

 

 דימיטרי גרומקוב: "גרתי באשקלון, בתל אביב ולבת ים הגעתי במקרה, כי רציתי לגור  קרוב למועדון בראשון לציון. מאז היו לי הרבה אפשרויות לעבור דירה ולא עשיתי זאת כי התרגלתי והתאהבתי בעיר, בים, במשפחתיות שלה, בתקשורת הטובה בין האנשים בכלל ובתקשורת שלנו עם העירייה שתומכת בנו. הדבר שאולי הכי מיוחד: שיווי המשקל בין הדתיים לחילונים, בין אלה שמאמינים באלוהים ואלה שלא, כולם חיים ביחד בשקט בסבלנות ובעדינות ולא מפריעים אחד לשני.

מאחל לבת ים שתמשיך להיות הכי יפה והכי טובה. אני מקוה שמועדון ההוקי קרח יוכל לעשות תכנית עירונית לתושבים לכושר ולבריאות. ככה כולם יוכלו ליהנות עוד יותר ממה שהעיר מציעה".