אישור לרשם מקרקעין (טאבו)
תושבים יקרים, לנוחיותכם ניתן להגיש בקשה לקבלת תעודה לרשם המקרקעין (טאבו) על תשלום חובות לעירייה באמצעות טופס מקוון (מומלץ) לחצו כאן >>
לפי סעיף 324 לפקודת העיריות [נוסח חדש], לא תרשם בפנקסי המקרקעין כל העברה של נכס, אלא אם הוצגה לפני רשם המקרקעין תעודה חתומה על-ידי העירייה המעידה שכל החובות המגיעים לעירייה מאת בעל הנכס ביחס לאותו נכס עד ליום מתן התעודה - סולקו במלואם או שאין חובות כאלה.
תנאים לצורך קבלת תעודה לרשם המקרקעין
לצורך קבלת תעודה לרשם המקרקעין, יש למלא את התנאים ולצרף את המסמכים המפורטים להלן:
- תשלום כל החובות המגיעים לעירייה מאת בעל הנכס ביחס לנכס המבוקש עד ליום מתן התעודה.
- תצלום נסח היסטורי מלשכת רישום המקרקעין (טאבו). אם הנכס אינו רשום בטאבו יש להציג אישור זכויות מחברה משכנת.
- עותק שלם ומלא של הסכם המכר, ובו רשום תאריך מסירת החזקה בנכס, בחתימת שני הצדדים (מוכר/קונה).
- צילום תעודת זהות של שני הצדדים (מוכר/קונה) כולל ספח. מי שאינו אזרח ישראלי, יצרף צילום דרכון בתוקף.
- תאגיד/חברה/עמותה/שותפות - צילום תעודת ההתאגדות, אישור עו"ד/רו"ח על מורשי חתימה.
- בהעברה ללא תמורה - תצהיר של שני הצדדים חתום על ידי עו"ד. יש לציין אם יש צורך בשינוי שם המחזיק בנכס.
- ברישום בית משותף - תצלום תקנון מוסכם.
- כאשר המבקש מיופה כוח - נדרש לצרף ייפוי כוח.
- תשלום אגרה לפי חוק עזר לבת-ים (אגרת תעודת אישור), התשכ"ז-1967.
מידע נוסף:
- העירייה תבדוק את הבקשה והמסמכים המצורפים. העירייה תודיע למבקש אם יידרשו מסמכים נוספים או מידע נוסף.
- הטיפול בבקשה כפוף להשלמת המבוקש על ידי העירייה.
- בעת הטיפול בבקשה יתכן ותבוצע מדידה בנכס על ידי העירייה.
- ניתן להאריך את תוקף התעודה באמצעות מילוי טופס בקשה חדש וצירוף התעודה המקורית. הארכת תוקף התעודה מותנית בתשלום חובות בעל הנכס ביחס לנכס ותשלום אגרה.