בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
שירות לתושב/ת

בעלי הכנסה נמוכה על-פי מספר הנפשות בדירה

  1. ראשי
  2. שירות לתושב
  3. בעלי הכנסה נמוכה על-פי מספר הנפשות בדירה

בעלי הכנסה נמוכה על-פי מספר הנפשות בדירה

התוקף החוקי

תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג – 1993.

הזכאות

בעלי הכנסה נמוכה.

הגדרת הכנסה

  1. הכנסה חודשית ברוטו של המחזיק בנכס והמתגוררים בו, לרבות ילדי אומנה, בשלושת החודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר לשנת 2023 או לבקשת המחזיק בנכס, ממוצע ההכנסה החודשית בחודשים ינואר עד דצמבר לשנת 2023.
  2. אם בן או בת של המחזיק בנכס מתגוררים אתו תילקח בחשבון מחצית מהכנסתם החודשית, לעניין זה לא תובא בחשבון לגבי בן אחד או בת אחת בלבד, הכנסה חודשית עד גובה שכר המינימום, ואם אותה הכנסה חודשית עולה על גובה שכר המינימום, לא יובא בחשבון החלק מההכנסה החודשית השווה לגובה שכר המינימום כהגדרתו בחוק שכר מינימום, התשמ"ז – 1987, בשיעורו המעודכן ל-1 בינואר של שנת הכספים שבעדה מבוקשת ההנחה (החל מ 1.4.2023 שכר המינימום – 5,571 ₪).
  3. בחישוב ההכנסה תילקח בחשבון הכנסה מכל מקור שהוא לרבות: משכורת; גמלה (פנסיה ממקום העבודה); שכר דירה; מלגות; תמיכת צה"ל; קצבת תשלומים מחו"ל; ריבית על תוכניות חיסכון או דיבידנד מהשקעות; מענק עבודה מרשות המיסים; פיצויי פיטורין ותשלומים שמשלם המוסד לביטוח לאומי, למעט; קצבת ילדים; מענק לימודים ל"הורה עצמאי" לפי חוק סיוע למשפחות שבראשן הורה עצמאי; התשנ"ב-1992; קצבת זקנה; קצבת שאירים; וגמלה לפי תקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה), התש"ע - 2010.
  4. הכנסות מדמי שכירות - רק בסכום העולה על דמי השכירות שמשלם המחזיק בעבור דירה אחרת ששכר למגוריו.
  5. לפי התיקון בסעיף 12(ה) בחוק ההסדרים במשק המדינה, בחישוב ההכנסה של מחזיק בנכס לא יובאו בחשבון קצבה המשולמת לפי פרקים ד' (ביטוח ילדים) ו-י"א (ביטוח זקנה וביטוח שאירים), התשנ"ה – 1995; או תשלומים לאומן לפי חוק אומנה לילדים; התשע"ו-2016, ולא יראו בהם הכנסה, וזאת אף אם נאמר אחרת לעניין זה בכל דין.

שיעור ההנחה

שיעור ההנחה מחושב לפי סכום ההכנסה ומספר הנפשות, כמפורט בתוספת הראשונה לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון), התשפ"ד -2024. לצפייה בתקנות לחצו כאן.

מסמכים נדרשים

  • להגשת בקשה לקבלת הנחה מתשלום מארנונה כללית לדירת מגורים לבעלי הכנסה נמוכה באמצעות טופס מקוון לחצו כאן.
  • צילום תעודת זהות בה מופיעה כתובתו העדכנית של המבקש, בתחומי העיר בת-ים ותואמת את הכתובת שבחשבון הארנונה על שמו.
  • אם המבקש רשום במרשם האוכלוסין בתחום רשות מקומית אחרת, עליו להמציא אישור מאותה רשות שאינו מקבל הנחה בתחומה.
  • הצהרה אישית של כל בני הבית (מעל גיל 18 ושאינו חייל עד גיל 21) על הכנסות מכל מקור שהוא.
  • מתנדב/ת בשירות לאומי / לאומי אזרחי / חייל נדרשים לצרף אישור מעמד לא עובד מהמוסד לביטוח לאומי. במקרים בהם ניתנים אישורים חריגים לעבוד במהלך השירות נדרש לצרף תלושי משכורת לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר 2023 או לחודשים ינואר עד דצמבר 2023.
  • תדפיסי חשבון בנק לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר של שנת הכספים 2023.
  • שכיר: יצרף תלושי משכורת לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר 2023 או לחודשים ינואר עד דצמבר 2023, לפי בחירת המחזיק.
  • עצמאי: יצרף דו"ח שומה  ממס ההכנסה לשנת הכספים 2023. במידה ודו"ח השומה אינו של שנת הכספים 2023, נדרש להביא הצהרה מרו"ח/ עו"ד לגבי הכנסה בחודשים אוקטובר עד דצמבר של שנת 2023 או לחודשים ינואר עד דצמבר לשנת 2023, לפי בחירת המחזיק.
  • מי שאינו עובד: יצרף אישור מביטוח לאומי על היותו במעמד "לא עובד" לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר לשנת 2023 או לחודשים ינואר עד דצמבר לשנת 2023, לפי בחירת המחזיק.