בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חברה וקהילה

המרכז למשפחות שבראשן הורה עצמאי

  1. ראשי
  2. חברה וקהילה
  3. המרכז למשפחות שבראשן הורה עצמאי

המרכז למשפחות שבראשן הורה עצמאי 2017 

המרכז למשפחות שבראשן הורה עצמאי בבת ים מציע מגוון פעילויות למשפחות עצמאיות (הורים לילדים עד גיל 18, בהן ההורים: גרושים, פרודים, רווקים, אלמנים). המרכז פועל תחת היחידה לעבודה קהילתית של אגף השירותים החברתיים בנגבה 12. השנה, שנת 2017, המרכז יתמקד בעבודה פנימית של מיצוב המרכז ובניית השירותים, על מנת לתת מענה טוב יותר עבורכם. לכן, לאורך השנה, יתקיימו כשתי תכניות קבועות וסדנאות שיפתחו בעיקר סביב הדרכה הורית ייעודית למשפחות עצמאיות.

שימו לב ! אנו מפעילים שירות הודעות SMS  דרכו אנו דואגים לעדכן את המשפחות הרשומות אצלנו בכלל הפעילויות המתרחשות לאורך השנה, עדכונים בנושא חוקים וזכויות למשפחות עצמאיות ועוד. במידה והנכם רוצים לקבל הודעות SMS יש למלא זאת בטופס הרשמה.

השירותים הניתנים במרכז:

קבוצת פעילות עצמאיות:

מה זה אומר? בחודש מרץ 2016 נפתחה קבוצה לנשים עצמאיות המעוניינות להיות פעילות ולהשפיע על מצבן ועל מצב נשים עצמאיות נוספות. הקבוצה למדה על שינוי מדיניות, הדרה, בעיות חברתיות, סנגור ולובי וכו'. הקבוצה עובדת על תכנית שהיא פיתחה יחד עם אנשי המקצוע. הקבוצה פתוחה לנשים נוספות המעוניינות לקחת חלק בעשייה זו.

מתי ואיפה? הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, בימי שני בערב, בשעות 19:30 עד 21:30, ביחידה לעבודה קהילתית, בנגבה 12.

מי מנחה את הקבוצה? מנחה לשינוי מדיניות – שיר גור, ועובדת סוציאלית קהילתית חן גלבוע.

כמה זה עולה? ללא עלות !

איך נרשמים? פונים ישירות אלינו – חן גלבוע / שרה אבנזר (פרטים בהמשך).

 סדנאות למשפחות עצמאיות:

מה זה אומר? במהלך השנה נפתחות בהתאם לצורך סדנאות בנושאים שונים, כגון:

סדנאות הורות ייחודיות למשפחות עצמאיות בשיתוף המרכז להורות (התאריכים והסדנאות עלולים להשתנות לאורך השנה, יש לדאוג להתעדכן). לאורך השנה עתידות להיפתח 3 סדנאות להורים עצמאיים: 

  • סדנה אחת להורים למתבגרים, שעתידה להיפתח בחודש פברואר.
  • סדנה אחת להורים עצמאיים לילדים בגילאי יסודי ובמקביל תתקיים סדנת העצמה רגשית לילדים, תתקיים ככל הנראה אחרי פסח.
  • סדנה להורים עצמאיים לילדים בגילאי 3-5 ובמקביל פעילות לילדים, תתקיים ככל הנראה אחרי פסח.
  • סדנה לאבות עצמאיים.
  • אפשרות לפתיחת סדנאות נוספות.

 

איך נרשמים? על מנת להיות מעודכנים בסדנאות הנפתחות, יש להירשם במרכז למשפחות עצמאיות (למלא את הטופס הקיים) ובנוסף להירשם ספציפית לסדנא המעניינת אותך. אפשר להתקשר אלינו או להגיע ליחידה לעבודה קהילתית בנגבה 12, הנמצאת מול הרווחה (בין בי"ס עקיבא למגדלור נגבה) ולהירשם אצל עו"ס חן גלבוע או עובדת קהילתית שרה אבנזר.

העלויות ומקום הפעילות משתנה ותלוי בסוג הפעילות.

תאטרון קהילתי בשיתוף ויצו:

מה זה אומר? התאטרון הקהילתי לנשים חד הוריות פועל כבר 4 וחצי שנים. הקבוצה מתרגלת טכניקות תיאטרון בסיסיות ועוברת תהליך משותף בו שזורים יחד התנסות תיאטרונית, דינאמיקה קבוצתית והעלאת חוויות וסיפורים אישיים. בתום התהליך הקבוצה מעלה הצגה בהשראת אותם תכנים שעלו תוך כדי התהליך. עד היום הקבוצה העלתה כ-2 הצגות, שהציגו מול קהלים שונים ומגוונים: היכל התרבות בת ים לתושבי העיר, באוניברסיטאות מול סטודנטים, מפקחים של משרד הרווחה, בכנסת ועוד.

מתי ואיפה? הקבוצה נפגשת בימי רביעי בשעות הערב.

מי מנחה את הקבוצה?  הבמאית נטע נדב, ומלווה על ידי עובדת סוציאלית קהילתית חן גלבוע.

כמה זה עולה? כ-100 ₪ לשנה.

איך נרשמים? הקבוצה נפתחת אחת לשנה לנשים חדשות. יש לעדכן את העובדים הסוציאליים הפרטניים שלכם כי אתן מעוניינות להצטרף, או לפנות ישירות אלינו- שרה או חן.  

ימי כיף ובזארים במהלך השנה:

מה זה אומר? במהלך השנה מתקיימים פעילויות וימי כיף למשפחות שבראשן הורה עצמאי, למשל: מסיבות חנוכה, בזאר תחפושות ומסיבת פורים, יציאה לימית 2000, ועוד.  

איך נרשמים? יש להירשם במרכז למשפחות עצמאיות. אפשר להתקשר אלינו או להגיע לנגבה 12, ליחידה לעבודה קהילתית, הנמצאת מול הרווחה ולהירשם אצל עו"ס חן גלבוע או עובדת קהילתית שרה אבנזר.

 

צוות המרכז: עובדת סוציאלית קהילתית חן גלבוע 03-5556215 ועובדת קהילתית שרה אבנזר 03-5556210.