בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
שירות לתושב/ת

העברה בטאבו-אישור לרשם המקרקעין על תשלום חובות לעירייה

  1. ראשי
  2. שירות לתושב
  3. ארנונה
  4. העברות בטאבו- אישור לרשם מקרקעין

העברות בטאבו-אישור לרשם המקרקעין על תשלום חובות לעירייה

תושבים יקרים, לנוחיותכם ניתן להגיש בקשה לקבלת תעודה לרשם המקרקעין (טאבו) על תשלום חובות לעירייה באמצעות טופס מקוון (מומלץ) לחץ כאן.

לפי סעיף 324 לפקודת העיריות [נוסח חדש], לא תרשם בפנקסי המקרקעין כל העברה של נכס, אלא אם הוצגה לפני רשם המקרקעין תעודה חתומה על-ידי העירייה המעידה שכל החובות המגיעים לעירייה מאת בעל הנכס ביחס לאותו נכס עד ליום מתן התעודה - סולקו במלואם או שאין חובות כאלה.

לצורך קבלת תעודה לרשם המקרקעין, יש למלא את התנאים ולצרף את המסמכים המפורטים להלן:

  • תשלום כל החובות המגיעים לעירייה מאת בעל הנכס ביחס לנכס המבוקש עד ליום מתן התעודה.
  • תצלום נסח היסטורי מלשכת רישום המקרקעין (טאבו). אם הנכס אינו רשום בטאבו יש להציג אישור זכויות מחברה משכנת.
  • עותק שלם ומלא של הסכם המכר, ובו רשום תאריך מסירת החזקה בנכס, בחתימת שני הצדדים (מוכר/קונה).
  • צילום תעודת זהות של שני הצדדים (מוכר/קונה) כולל ספח. מי שאינו אזרח ישראלי, יצרף צילום דרכון בתוקף.
  • תאגיד/חברה/עמותה/שותפות - צילום תעודת ההתאגדות, אישור עו"ד/רו"ח על מורשי חתימה.
  • בהעברה ללא תמורה - תצהיר של שני הצדדים חתום על ידי עו"ד. יש לציין אם יש צורך בשינוי שם המחזיק בנכס.
  • ברישום בית משותף - תצלום תקנון מוסכם.
  • כאשר המבקש מיופה כוח - נדרש לצרף ייפוי כוח.
  • תשלום אגרה לפי חוק עזר לבת-ים (אגרת תעודת אישור), התשכ"ז-1967.

 

מידע נוסף:

1. העירייה תבדוק את הבקשה והמסמכים המצורפים. העירייה תודיע למבקש אם יידרשו מסמכים נוספים או מידע נוסף.

2. הטיפול בבקשה כפוף להשלמת המבוקש על ידי העירייה.

3. בעת הטיפול בבקשה יתכן ותבוצע מדידה בנכס על ידי העירייה.

4. ניתן להאריך את תוקף התעודה באמצעות מילוי טופס בקשה חדש וצירוף התעודה המקורית. הארכת תוקף התעודה מותנית בתשלום חובות בעל הנכס ביחס לנכס ותשלום אגרה.