בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חברה וקהילה

הקייס דינקו אדנה

  1. ראשי
  2. חברה וקהילה
  3. הקייס דינקו אדנה

קייס קהילת יוצאי אתיופיה, דנקו אדנה

"נולדתי ליד העיר גונדר ובגיל 18 עליתי לארץ. בתחילה התגוררנו בכרמיאל ובחצרות יסף  ולפני כעשרים שנים לאחר נישואיי, עברנו לבת ים לשכונת רמת הנשיא. כשהמשפחה גדלה - לרחוב ש"י עגנון. יש לי שישה ילדים. שניים מהם כבר סיימו צבא.

התחלתי לעסוק בתורה מילדות, לקראת הכשרתי כקייס, כמנהיג רוחני. כשזה קשור לתורה אף פעם לא מסיימים לקרוא בה, להתעמק בה וללמוד.

אני עוסק בכל נושאי הדת של הקהילה, טקסי בר מצוה, חתונות, ברכות לרפואה, שלום בית וגם הלוויות. פעם בשבוע אני מקבל קהל במועצה הדתית, ובשאר הזמן נפגש עם בני הקהילה בבת ים וגם בערים אחרות אם הם נמצאים שם מאיזו סיבה, או כשיש צורך להיפגש עם קרוביהם. 

המסורת והמנהגים שלנו מבוססים על מה שנכתב בתורה. אחד החגים המרכזיים שלנו הוא הסיגד, חמישים ימים אחרי יום הכיפורים ומקובל לעלות בו על הר גבוה.  הצעיפים הלבנים שלנו בתפילות בבית הכנסת הם סמל לקדושה. בחול המועד פסח אנחנו אוכלים לדוגמא רק מצות ופירות כמו שאכלו אבותינו במדבר.

אנו מנסים לשמר את המסורת בקרב הילדים ובני הנוער. בזמן האחרון אני מרגיש שיש רצון לחזור למסורת ולשורשים. זוגות צעירים שמתחתנים, מבקשים שגם אני אשתתף. מדי פעם אני מארגן בשמחה קבוצות ילדים ובני נוער, בעיקר כאלה שנולדו בארץ,  שמבקשים ללמוד אמהרית.

"אני אוהב מאוד את בת ים, עיר יפה ליד הים, שיש בה הרבה גינות יפות ושטחים ציבוריים מטופחים. בבת ים מתייחסים יפה לכולם ואין בה אפליה. אני מאחל לבת ים שתצליח ותתפתח, ולקהילה האתיופית – שיבנו לנו מבנה קבוע של בית כנסת, כדי שלא נצטרך להמשיך ולהתפלל במבנה שהוא צריף".