בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

100 אלף מבקרים בפסטיבל בת ים לתאטרון ואמנות רחוב.

  1. ראשי
  2. חדשות

26.08.2017

100 אלף מבקרים בפסטיבל בת ים לתאטרון ואמנות רחוב.

הצגת היחיד שזכתה בפרס "חתול רחוב" היא ההצגה: "ליציה-הפסנתרנית הקשישה" בביצוע אנה סנגר.

 

אמש ננעל הפסטיבל הבינלאומי ה – 20 לתיאטרון ואמנות ברחוב בבת-ים בניהולו האמנותי של אמיתי יעיש בן אוזיליו.

100 אלף איש הגיעו מכל רחבי הארץ על מנת לקחת חלק בפסטיבל שחגג השנה 20 להיווסדו וזכה לשבחים ולביקורות מהללות. המופע האווירי של גלילאו הצליח להשאיר המון אנשים פעורי פה, כמו גם מופע הסוס הגאה שגרם לרבים להתאהב בחיה האצילית שקישטה את רחובות הטיילת. 

לצד המופעים הגדולים התרחשה לאורך הטיילת כולה חגיגה אמנותית, שכללה להקת רחוב של נשים  איטלקיות,  להקת טבחים, מיצגים על חוף הים ועל בנייני המגורים, פסלי רחוב ועוד עשרות מופעים שהפכו את האירוע השנה למוצלח במיוחד.

אמש הוענק פרס "חתול רחוב" להצגת הרחוב לשחקן יחיד מבין 10 הצגות שהתמודדו. תחרות "חתול רחוב" התקיימה לראשונה השנה. ההצגה שזכתה בפרס הראשון היא  ההצגה :

ליציה - הפסנתרנית הקשישה – בביצוע: אנה סנגר - מופע ליצנות מוסיקלי. ליציה, פסנתרנית קשישה שנאבקת בחריקות גופה כדי לבצע קונצרט בפסנתר. ליציה לא מרפה מרצונה לחזור שוב לקלידים שהיוו ורידים לנשמתה. במקביל למאבקה נרקמת מערכת יחסים מעוררת חושים בין אישה, רדיו, פסנתר וצלילים אחרים

הפרס: טיסה ושהות בפסטיבל Fira Tarrega   שיתקיים בספרד, ונחשב לאחד הפסטיבלים הטובים בעולם לתיאטרוני רחוב. הפרס הוענק על ידי השופטים בתחרות:

Jordi Durani Roldós מנהל אמנותי של פסטיבל FiraTàrrega, פסטיבל מרכזי וותיק בספרד שמרכז את רוב היצירה של אמני רחוב בעולם. וכן : Bruno Costa מנהל אמנותי של פסטיבל תיאטרון רחוב Imaginarius פורטוגל, פסטיבל עולה שלוקח מקום מרכזי בשנים האחרונות באירופה ומנהל קבוצת אמנות במרחב הציבורי בשם Bússola.

ציון לשבח הוענק  למופע:

פואטרי mask – בביצוע: רינת גליקו - שחקנית מחליפה דמויות טיפוסיות מהחברה הישראלית  המדברות את מה שבוער, מציק וטורד את מנוחתם. הן מזכירות לנו שמתחת למסכה קיים עולם שלם שמחכה שיצעקו אותו, ידברו אותו או ישירו אותו. המסכה מאפשרת לנו להתכסות ולהסתתר אך יחד עם זאת לחשוף ולהשתחרר.
כתיבה רינת גליקו ושלומי יונה, עיצוב מסכות- יהודית גרינשפן

הערב הוענק פרס "אביר הרחוב" לשלישיית "לופט גשעפט": יובל רוט, טל גינת ואוליבייה אפלבאום, על פועלה למעלה משלושה עשורים למען העשייה התרבותית ברחוב .שלישייה זו כבשה כל קהל וכל רחוב אפשרי ומהווה מודל ומקור השראה לאמני הרחוב.

ארוע נוסף שהתקיים במסגרת הפסטיבל, כנס בנושא: תרבות משנה תודעה, תנועות ויוזמות במרחב הצבורי.

הארוע נפתח על ידי ראש עיריית בת ים מר יוסי בכר ,שאמר כי "הפסטיבל הזה משקף את האג'נדה של עיריית בת ים. לעשות פסטיבל שהוא בשביל כולם. והפסטיבל הזה הוא אכן בשביל כולם".

כן השתתפה בו גב' גלית ווהבה שאשו – ראש מינהל תרבות , ילידת העיר בת -ים, בה גם התחנכה וניהלה בעבר את אגף התרבות בעירייה במשך מספר שנים. גלית ווהבה שאשו  אמרה לסיכום האירוע, בפנייה לאמנים שהשתתפו בו:

"אתם יוצרים דיאלוג חשוב, תפקידו של משרד התרבות הוא לעודד את הכישרונות הנפלאים שלכם. מדינת ישראל צריכה לתמוך בפרוייקטים  כאלה "

 

צילומים: יואב פלי