בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

בית הספר "ראשונים" יקרא "יצחק שפר"

  1. ראשי
  2. חדשות

17.07.2017

                                                                                   

איש העסקים האמריקאי, יצחק שפר, שפועל נגד תנועות החרם על ישראל ונמנה על ראשי התומכים בשדולה הפרו ישראלית אייפאק - יונצח בבית הספר "ראשונים"

שמו של בית הספר ראשונים יהפוך בקרוב לביה"ס יצחק שפר, כך אישרה מועצת העיר בישיבתה האחרונה. בתמורה יעניק התורם מיליון דולר, שיוקצו לטובת פרויקטים במערכת החינוך העירונית.

שמו של בית הספר, שנקרא בראשיתו "ממלכתי א'", יקרא על שמו של איש העסקים הישראלי-אמריקאי, שהתחנך בבית ספר זה לפני עשרות שנים ומתגורר כיום בארה"ב, ומחזיק בבעלותו מספר חברות, בראשן חברת Life Alert , המפעילה מערכות מצוקה אישיות.

לצד עסקיו, פועל שפר רבות למען מדינת ישראל והוא ממייסדי ארגון AIC הנלחם נגד תנועות החרם (ה- BDS) על ישראל, פועל בארגון Stand With Us וכן נמנה על ראשי השדולה האמריקאית הפרו ישראלית - אייפאק.

לפני מספר חודשים פנה שפר לעיריית בת ים וביקש להנציח את שמו בבית הספר. מחזיקת תיק החינוך אסתר פרון ניהלה את ההתקשרות עימו והביאה את בקשתו בפני ועדת השמות העירונית וכן בפני מועצת העיר, שאישרו כאמור את הבקשה.

וכך כתב שפר במכתבו: "נולדתי בשנת 1948 להורים ניצולי שואה, ואת רוב ילדותי ביליתי בבת-ים. אני שמח לומר שאת לימודי בית הספר היסודי זכיתי להעביר בבית הספר "ממלכתי א'", אותו סיימתי בשנת 1962, בדיוק לפני 55 שנה!  השנים האחרונות בבית ספר זה היו השנים היפות ביותר בחיי, ואף הספקתי מספר שנים לאחר סיום לימודי למלא, באופן זמני תפקיד של מורה."

עוד הוסיף שפר כי לחינוכו בבית ספר זה יש חלק חשוב בהישגים אתם קטף בחייו הבוגרים.

במסגרת הנצחת השם, יתרום כאמור שפר סכום של מיליון דולר, שימשו רק למטרת קידום מערכת החינוך העירונית, אותה מערכת בה חונך לפני שנים רבות.