בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

משפטים שלא שוכחים

  1. ראשי
  2. חדשות

13.06.2017

משפטים שלא שוכחים

תלמידי מגמת המשפטים בחט"ב "חשמונאים" ערכו משפט מבויים בנושא "הזכות להישכח מרשת האינטרנט"

 

כבוד בית המשפט: יפית (שם בדוי), סטודנטית מצטיינת לחינוך בשנה ג' באוניברסיטת תל אביב, מתקשה למצוא עבודה בבית ספר, פעם אחר פעם, למרות ציוניה הגבוהים וההתרשמות הטובה ממנה בראיונות הקבלה. הסיבה: פסק דין שנפסק לה על מעידה חד פעמית על שימוש בסמים לצריכה עצמית שהועלה לרשת. 

"הזכות להישכח מרשת  האינטרנט", תביעת יפית נגד חברת גוגל ישראל, היה נושאו של משפט מבוים שערכו לאחרונה תלמידי מגמת המשפטים בחטיבת הביניים  "חשמונאים".

באופן מרשים ומקצועי  ניהלו  תלמידי המגמה מכיתות ז' ו- ח' את המשפט, כשהם מייצגים את התביעה וההגנה. העדים שהופיעו בו היו עורכי דין שליוו את המהלך. התובעת יפית, הייתה  עו"ד ענבל הופמן אשר עושה הסבה להוראה באוניברסיטת תל אביב, ורועי קריב המשמש כאיש חינוך, בעל השכלה משפטית, ששימש במשפט עצמו,   כסמנכ"ל חברת גוגל ישראל.

במהלך המשפט המבוים עלו סוגיות רבות ובהן מדוע הנתבעת שריצתה את עונשה, מרצה עונש נוסף כשאינה מצליחה לעסוק בתחום החינוך שכה חלמה עליו, וכנגד, זכותם של בתי הספר להימנע מהעסקת מורה שצרכה סמים בשנת לימודיה הראשונה באוניברסיטה. פסק הדין שהוכרע ע"י קהל הצופים, היה כי זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי גוברים על הזכות לפרטיות והזכות לשם טוב שנתבעו במשפט ע"י יפית.

מגמת המשפטים בחטיבת "חשמונאים" אותה מרכז עו"ד ליאור קובץ' הוקמה לפני 9 שנים. לומדים בה כ- 100 תלמידים בכיתות ז'- ט'. בתכנית המתפרסת על פני 3  שנים נחשפים תלמידיה לתכנים רבים מעולם המשפט ומתנסים בכתיבת טיעונים ובעמידה מול קהל. בתיכון עומדת בפניהם האפשרות להיבחן בבחינת בגרות במשפטים ברמה של 5 יחידות באמצעות אוניברסיטת תל אביב.

כן התלמידים משתתפים בסיורים בבתי משפט ובכנסת. הם נפגשים עם נבחרי ציבור, שופטים ועורכי דין בכירים ושומעים מהם על עבודתם ועל סוגיות ייחודיות בעשייתם. בין היתר הם נפגשו לאחרונה עם מפקדת מרחב איילון נצ"מ סיגל בר צבי ועם נשיאת  בתי המשפט לנוער השופטת גלית מור ויגוצקי. בעבר הם נפגשו עם חה"כ עו"ד קארין אלהרר ועם העו"ד הפלילי ציון אמיר.

בתום המשפט חולקו לתלמידי ולמשתתפים תעודות הוקרה ע"י מנהלת החטיבה רונית בן שלום ורכז המגמה עו"ד ליאור קובץ'.

 

צילומים: חטיבת "חשמונאים".