בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

ראש העיר העניק תעודות הוקרה לתלמידי תיכון חדש דרכא שזכו במקום הראשון בתחרות בינלאומית ברובוטיקה

  1. ראשי
  2. חדשות

26.04.2017

ראש העיר, יוסי בכר, העניק תעודות הוקרה לתלמידי תיכון חדש דרכא שזכו במקום הראשון בתחרות בינלאומית ברובוטיקה

בכר לתלמידים: "אני גאה בכם, הבאתם כבוד רב לעיר בת ים ולמערכת החינוך שלה"

ראש העיר יוסי בכר אירח השבוע את תלמידי תיכון חדש – דרכא, שזכו במקום הראשון בתחרות בינלאומית ברובוטיקה, והעניק להם תעודת הוקרה. במפגש השתתפו גם מחזיקת תיק החינוך, אסתר פרון, סמנ"כלית חינוך זיו חורב וכן הצוות החינוכי שליווה את התלמידים לאורך הפרויקט.

במהלך המפגש הדגימו התלמידים בפני ראש העיר את הרובוטים ואת הפרויקטים המרשימים עליהם עבדו והשקיעו זמן רב.

ראש העיר בכר בירך את התלמידים על זכייתם ואמר להם "אני גאה בכם ובהישגים המרשימים שלכם, הבאתם כבוד רב למערכת החינוך העירונית." בכר הוסיף ואמר לתלמידים "אין ספק שאתם העתיד של ההייטק בישראל, הדור הבא של המפתחים והמהנדסים."

במהלך חודש מרץ האחרון, כ- 17 תלמידי כיתות ט'-יב', מתיכון "חדש דרכא" בעיר, בחרו להתמקצע במסגרת לימודי העשרה בתחום לא שיגרתי – רובוטיקה. התלמידים עשו היסטוריה והיו לנבחרת הרובוטיקה הראשונה שייצגה את בת ים וזכתה במקום ראשון בקטגוריה של קבוצות חדשות ומקום שני בקטגוריה של עבודת צוות, בתחרות FIRST Robotics Competition  שנערכה במסגרת ארגוןFIRT . ארגון FIRT הוא גוף בינלאומי ללא מטרות רווח המעודד בני נוער לעסוק במדע וטכנולוגיה, המקיים מידי שנה תחרויות שונות בתחום לתלמידי בית ספר יסודי, חטיבות ביניים ותיכונים ברחבי העולם.

בישראל פועלת תוכנית  FIRST Israel שבראשה עומד היו"ר אביהו בן נון , מפקד חיל האוויר בעבר, הוקמה בשנת 2005. וכיום היא משלבת כ-10,000 ילדים ובני נוער מכל רחבי הארץ. הפרויקט מתקיים בסיועם של הורים, מורים, מדריכים ומתנדבים מהקהילה הציבורית, האקדמית והעסקית. התכניות משלבות התרגשות, יצירתיות ומטפחות כישורי חיים ביניהם: בטחון עצמי, מנהיגות וערכים לשיתוף פעולה ומעורבות בקהילה.

התלמידים זכו לאורך כל הדרך לעזרה וליווי של המורים המשמשים כמנטורים לתלמידים וסייעו לתלמידים בגיבוש הקבוצה ובניית הרובוט, ההורים נרתמו בהסעות, בייעוץ ובהשגת תמיכה כספית מחברת רובוטים וגם בעלי העסקים ובעלי מלאכה בבת ים נרתמו למבצע ועזרו בעבודות ריתוך,  חיתוך ועוד.

 

צילום: דוברות