בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

מאיר גרינשטיין, בן 102, ניצול שואה וכוכב תשדירי מפעל הפיס

  1. ראשי
  2. חדשות

20.04.2017

מאיר גרינשטיין, בן 102, ניצול שואה וכוכב תשדירי מפעל הפיס

"בחודש אפריל יש לי יום הולדת - 102. אני ניצול שואה. נולדתי ברומניה. עברתי שמונה מחנות כפיה, עם תנאים קשים, רעב והתעללות. פעם ברחתי לכמה שעות לראות את הילדים שלי תפסו אותי וקיבלתי עונש, להיות חצי שנה בבית סוהר מתחת לאדמה.

פעם אחת חשבנו לברוח לישראל בצורה לא לגאלית עם קבוצה של גורדוניה, אבל בגלל שתפסו את הקבוצה שיצאה לפנינו והרגו אותם –  ויתרנו.

שרדתי את המלחמה, בגלל העבודה האחראית שלי בחברה הגז, השלטונות לא נתנו לי לעזוב. מאז סיפרתי ואני מספר על הזיכרונות שלי מהשואה. יש עדות שלי גם ב"יד ושם".

עלינו לארץ בשנת 62. בהתחלה גרנו באשקלון ואחר כל עברנו לבת ים. עבדתי בחברת הבנייה רובינשטיין, הייתי פעיל בהתאחדות עולי רומניה בבת ים והתנדבתי עם קשישים.

אני חבר בתכנית "קהילה תומכת" ומגיע למרכז בית לוסטיגר פעמיים בשבוע עם הקלנועית שלי. אני אוהב לעזור לאנשים ושמח שמתייעצים איתי בכל מיני נושאים ואני מצליח לעזור. אני תמיד שמח ואופטימי.

כשהייתי בן 100 עשו לי הרבה חגיגות יום הולדת וקיבלתי תעודה רשמית של הביטוח הלאומי.

בקיץ השתתפתי במופע של תנועה וריקוד של קשישים רקדנים צעירים. בזמן האחרון נהייתי מפורסם בגלל שאני מופיע בטלוויזיה בפרסומת של מפעל הפיס. שואלים אותי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול ואני אומר שעוד לא החלטתי....

אשתי נפטרה לפי 15 שנים ואני גר עם עובדת זרה. התאומים שלי כבר בני 76. יש לי חמישה נכדים ועשרה נינים שבאים הרבה לבקר אותי.

אני אוהב את בת ים שהיא הבית שלי, את האנשים הנחמדים שגרים כאן ואת כל המסגרות הנהדרות שעוזרות לקשישים. אני מאחל לבת ים שתמשיך להיות עיר טובה לכולם".