בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

רק בבת-ים: מורים ילוו תלמידים לצו הראשון

  1. ראשי
  2. חדשות

06.03.2017

כל תלמידי יא' בבת ים יצאו יחד למבדקי "צו ראשון" בליווי מורים ורכזי גיוס. המטרה: הענקת תחושת ביטחון לתלמידים והעלאת אחוז המתגייסים לשירות משמעותי

כל נער ונערה בישראל מקבלים בשלב מסוים בחייהם את הזימון ל"צו ראשון" – יום שמוקדש כולו לסדרת מבדקים צבאיים שנועדו לקבוע את עתידם הצבאי עם גיוסם לצה"ל. בעבור בני הנוער מדובר ברגע מרגש, המלווה בלא מעט חששות ולבטים, ובחוסר היכרות עם המערכת הצבאית אליה יכנסו מיד בתום לימודיהם בתיכון.

השנה, לראשונה בעיר ובכלל בארץ, ישתתפו כל המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון)  בבת-ים בפרויקט "צו אחוד" – פרויקט עירוני במסגרתו יצאו כל תלמידי שכבת יא' מכל בתי הספר בעיר בהסעות מרוכזות אל לשכת הגיוס שם יערכו בו זמנית את מבדקי הצו הראשון. התלמידים יגיעו בליווי מורים ורכזי גיוס ממחלקת הנוער העירונית.

מטרת הפרויקט, שיזמה העירייה בשיתוף לשכת הגיוס, הוא להעניק תחושת ביטחון לתלמידים שעבורם זהו כאמור המפגש הראשון עם המערכת הצבאית, להעלות את שיעור המתגייסים לצה"ל וכן להעלות את אחוז התפקידים המשמעותיים בהם משרתים בני ובנות העיר.  

פרויקט "צו אחוד" החל בשנה שעברה כפיילוט בשני תיכונים בעיר ולאור הצלחתו הוחלט להחיל אותו על כלל בתי הספר העל יסודיים בבת ים.  

פרויקט "צו אחוד" הוא חלק ממודל גיוס לצה"ל שפותח במחלקת הנוער של עיריית בת ים ומיושם בה בשנים האחרונות, במסגרתו זוכים התלמידים לליווי מרגע קבלת הצו הראשון ועד גיוסם לצה"ל. מודל הגיוס של בת ים זוכה לתוצאות מרשימות ולעלייה מתמדת בשיעורי הגיוס ובכמות המשרתים בתפקידים משמעותיים, והוא אף אומץ על ידי רשויות נוספות בארץ.

רק לאחרונה רכשה העירייה 1400 ערכות הכנה למבחנים הפסיכוטכניים, המדמים את מבדקי הצו הראשון וכוללים תרגולים בכל אחד מהפרקים – מילולי, כמותי ואנלוגי.  לצד זה הוקם לאחרונה גם מרכז הנוער "חממה" שעיקר הדגש הניתן בו הוא הכנה לצה"ל ומתן כלים להשתלבות בתפקידים משמעותיים במהלך השירות הצבאי.

נערים ונערות מהעיר לפני הצו הראשון המעוניינים לקבל ערכת הכנה מוזמנים לפנות למרכז הנוער "החממה" בטלפון: 054-2045062.

צילומים: מחלקת דוברות