בת ים מחדשת מרגשת לוגו הבית
חדשות

זמן למידה גמיש : שיטת לימוד חדשה בבן גוריון

  1. ראשי
  2. חדשות

30.01.2017

שיטת לימוד חדשנית בבית הספר "יגאל אלון" מאפשרת לתלמידים לקבוע את זמן הלימוד ואופי הלמידה

 

ניהול נבון ונכון של זמן היא סוגיה עימה מתמודדים אנשים רבים. תלמידי כיתות ד' בבית ספר "יגאל אלון", מתנסים בנושא כבר בגילם הצעיר בדרך לימוד חדשנית של זמן למידה גמיש, הנתון לבחירתם של התלמידים.

במסגרת זו הם ממשים את יכולת  הבחירה שניתנה להם ובוחרים את זמני הלמידה שלהם בתחומי לימוד מוגדרים. התלמידים המחולקים לקבוצות של בין חמישה לשמונה תלמידים בראשות ראש הקבוצה, לומדים בתחנות זמן שונות דוגמת זמן מתמטיקה, אנגלית מדעים  וגם – זמן פנאי וזמן פרטי.

במסגרת הלימודים פועלים  6 מרחבי זמן, כל אחד מהן בן חצי שעה. לרשות התלמידים 3 שעות מלאות של 60 דק' ובהן התלמידים בוחרים מאיזה מרחב זמן להתחיל. בכל מרחב זמן הילדים חוקרים נושא אחד לעומק מכל מיני זוויות, למשל אם לומדים על צמחים אז קבוצה אחת תתעמק בצמחי מים וקבוצה אחרת בצמחי יבשה ואז הקבוצות ילמדו האחת את השניה.

שכבת כיתות ד' נבחרה לפרויקט לאחר שאוחדה משלוש כיתות לשתי כיתות, על מנת להקל על המעבר, לאפשר הסתגלות מיטבית מבחינה רגשית ולימודית ויחד עם זאת להטמיע את נושא הלמידה המשמעותית בבית הספר, תוך התאמה לייחודיות בית הספר המקדם תקשורת מעצימה.

מחנכות הכיתה, סיגל אשכנזי ופנינה דניאל, "הרימו את הכפפה" ביוזמה לגיוון בדרכי ההוראה והתאמתן למיומנויות הנדרשות במאה ה- 21, תוך מתן הזדמנות ואפשרות לילדים ללמוד בדרך חדשנית באופן שלא נעשה עדיין בבת-ים.

לימודים  במנהרת הזמן הם חלק מתכנית לימודים חדשנית הראשונה בישראל המופעלת בבת ים במסגרת כיתות 2021. היא מאפשרת לצוותי החינוך אוטונומיה של סדרי עדיפויות  בתכנון משותף של נושאי הלימוד, עם תלמידיהם, במטרה ליצור תחומי לימוד והעשרה אהובים ומרתקים, לצד תכני הלימודי הרגילים

אילנה שובל, מנהלת בית ספר "יגאל אלון: בית הספר גאה להיות חלק במיזם כיתות העתיד 2021. כחלק מהחינוך האישי, הצבתי כמטרה להצעיד ולצייד את הילדים בערכים ומיומנויות כגון: עיקרון הבחירה, תקשורת מיטבית, פיתוח אחריות אישית -לימודית -התנהגותית ועבודת צוות.

אני מאמינה שפיתוח מיומנויות אלו יעלו את ביטחונם העצמי ותחושת המסוגלות של התלמידים ויובילו אותם לעמוד על דעת, להיות מחויבים למטרות ועל ידי כך להשיג דברים בכוחות עצמם ולהפוך ליזמים.

התפיסה החדשנית אינה קיימת רק בקרב הלומדים אלא גם בצוות המורים. אני נהנית לראות מורים חולים ופורצים את גבולות ההוראה מחוץ לכיתות"